A FlixBus hetedik születésnapját ünnepli, tovább bővül globálisan

További terjeszkedés Európában 2020-ban, járatok Marokkóba.

A legelső FlixBus járat Münchenből Erlangenbe pontosan 7 évvel ezelőtt, 2013. február 13-án indult. A német távolsági buszpiac megnyitása óta a mobilitási szolgáltató a világ legnagyobb távolsági buszhálózatát hozta létre. Az elmúlt években olyan újdonságokat is életre hívott, mint a FlixTrain, a FlixCar, illetve a FlixCharter. Csak az elmúlt évben 62 millió utas használta a cég által kínált közlekedési lehetőségeket. 2020-ban a FlixBus új területekre is elérhet.

Nemzetközi növekedés

„Büszkék vagyunk, hogy már a hetedik születésnapunkat ünnepelhetjük és számos sikerre tekinthetünk vissza mind Európában, mind az USA-ban. Ugyanakkor nem áll szándékunkban itt megállni: 2020-ra vonatkozóan is ambiciózus terveink vannak.” – mondta el André Schwämmlein, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója. Az idei évben a FlixBus belföldi hálózatot alakít ki az Egyesült Királyságban és Portugáliában, emellett további nemzetközi összeköttetéseket is tervez. Elindulnak az első határon átívelő járatok a Baltikumból, a Franciaországból Marokkóba közlekedő buszoknak köszönhetően pedig új kontinensre terjedhet ki a zöld buszhálózat. Az új évtized ennél is többet hoz majd, hiszen a FlixBus Dél-Amerikában és Ázsiában is szeretne piacra lépni.

Belföldi utazás az Egyesült Királyságban

A zöld buszok 2016 óta közlekednek Franciaországból, Németországból és a Benelux államokból az Egyesült Királyságba. A FlixBus ugyanebben az évben megvásárolta a Megabus kontinentális üzletágát, így az Egyesült Királyságba közlekedő nemzetközi vonalakkal megerősítette a szigetország és a szárazföldi Európa közötti összeköttetéseit. Idén a vállalat szeretné megnövelni a járatsűrűséget a nemzetközi járatokon és elindítaná az első belföldi összeköttetéseket is az Egyesült Királyságban. Schwämmlein: „Úgy látjuk, az Egyesült Királyság nagyban érdekelt az Európával való kapcsolat fenntartásában, az ország jelenleg különösen üdvözli a külföldi befektetéseket. A belföldi hálózat a következő lépés egy a brit ügyfelek részére nyújtott teljesen integrált ajánlat felé. A buszos utazások vonatkozásában kifejezetten érett piacról beszélünk, így izgatottak vagyunk, hogy valamit újat tehetünk le az asztalra – egy okos, zöld terméket a tradicionális brit kkv-k tapasztalatával kombinálva.”

A Baltikum hálózatba kapcsolása és belföldi összeköttetések Portugáliában

A FlixBus 2016-ban indított nemzetközi járatokat Lengyelországból, 2017-ben pedig belföldi viszonylatokon is szolgáltatni kezdett. A lengyel siker miatt a vállalat úgy döntött, hogy tovább terjeszkedik a régióban. Miután 2019-ben Ukrajnában növekedett, a cég készen áll a következő lépésre. 2020-ban a FlixBus Észtországot, Lettországot és Litvániát is összekapcsolja Lengyelországgal. Portugáliában 2017-ben kezdett szolgáltatni a vállalat, nemzetközi hálózata több mint 50 európai célállomással köti össze az országot. Tavaly a buszpiacot megnyitották, így a FlixBus úgy döntött, 2020-ban belföldi hálózatot alakít ki, miközben a nemzetközi összeköttetéseket is kiterjeszti. A tervek szerint 80 portugál várost kötnek majd össze zöld buszok.

Az első nemzetközi összeköttetések Franciaországból Marokkóba

A FlixBus megkezdi a jegyek értékesítését Franciaország és Marokkó között, az első buszok február 18-án indulnak. 9 marokkói város, így Marrákes, Rabat, Fez, Meknes, Tangiers és Casablanca is közvetlen kapcsolatba kerül 27 francia célállomással. Ennek köszönhetően egy átszállással Európa számos pontjáról juthatnak el Marokkóba a FlixBus utasai. A buszokat egy új helyi partner, a CTM üzemelteti majd. A CTM korábban a francia Eurolines partnere volt, amit 2019 májusában vásárolt meg a FlixBus. Az új összeköttetésekkel a vállalat megjelenik Afrikában, így hálózata már négy kontinensre terjed ki, hiszen 2018-ban megjelent az USA-ban, 2019-ben pedig Törökországban. A FlixBus keresi a további növekedés lehetőségét.