Concerto Budapest a Zeneakadémián

Az előadáson Messiaen: Az isteni jelenlét három kis liturgiája és Haydn: A Megváltó hét szava a keresztfán.

A Concerto Budapest Concerto Classico/ Doppio bérletsorozatának következő koncertje március 19-én, szombaton a Zeneakadémián nagyzenekari felállásban, a műsor ismétlése másnap lesz hallható szintén a Zeneakadémián a Keller Quartettel kiegészülve.

A koncertek közreműködői: Ránki Fülöp – zongora, Bruno Perrault - ondes martenot, és a Pro Musica Leánykar (karnagy: Szabó Dénes).
Vezényel: Keller András

A Húsvéthoz köthető spirituális emelkedettség otthagyta nyomait a zenetörténetben is. A kereszténység legnagyobb ünnepének változatos interpretációi közül most Haydn és Messiaen művei fogják a hallgatóságot külső és belső utazásra invitálni.

A női karra, zongorára, ütős hangszerekre, vonószenekarra és ondes martenot-ra komponált három liturgia 1943-44-ben keletkezett, és a misztikus elragadtatottságtól fűtött, költői szöveget is a zeneszerző írta. Az egyes tételek az isteni jelenlét három formáját reprezentálják. Az első szakasz a bennünk lévő Isten antifónája; a második a magát felmutató Isten szekvenciája; a harmadik a mindenségben lakozó Isten zsoltára.

Haydn 1786-ban a dél-spanyolországi Cádizból kapott felkérést egy olyan zenekari műre, mely meditatív hangjával a Nagyhét áhítatához illeszkedik. Haydn kottájának előszavából tudjuk, hogy a felkérő levélben pontosan leírták számára a ceremóniát, s a zene funkcióját. A felkérés szerint egyedül a mű utolsó tétele lehetett gyors tempójú Haydn utóbb nem kis büszkeséggel hangsúlyozta, milyen komoly kihívást jelentett számára hét olyan egymást követő lassú darabot írni, amelyek nem válnak fárasztóvá, egyhangúvá. A műsor magasztos hangvétele méltó hangolódás a közeledő Húsvét ünnepére.

2016. március 19., szombat 19:30
2016. március 20.,
vasárnap 19:30
Zeneakadémia