Design Hét 2009

Időpont: 
2009. október 2. 0:00 - péntek - 2009. október 11. 0:00 - vasárnap

A Design Terminál Nonprofit Kft. a Magyar Formatervezési Tanács védnökségével hatodik alkalommal rendezi meg 2009. október 2-11. között a Design Hét Budapest című eseménysorozatot a Kreativitás és Innováció Európai Éve programsorának hivatalos részeként.

Az idei eseménysor a kreatív energiák tematika köré szerveződik. Kitüntetett figyelmet kap az alkotói kreativitás, a tudás alapú termékek és szolgáltatások, az új generációs anyagok és a XXI. századi technológiák. Napjainkra a design egyértelműen kulcsfontosságú kreatív iparággá fejlődött, s jövőnk egyik legfontosabb művészeti-tudományos-technikai területe.

A Design Hét Budapest ismét a főváros egész területén zajlik majd, a nagy múzeumoktól kezdve a kis műhelyekig, a közterektől a különféle szubkultúrák kedvelt helyszíneiig. Természetesen lesz Magyar Formatervezési Díj kiállítás, speciális WAMP, Pecha-Kucha Night és számos divatbemutató. A tavalyi év sikerére való tekintettel folytatódik a kedvezményes vásárlási akció, amelyben idén 60 üzlet, bemutatóterem és műhely vesz részt, 20% kedvezménnyel. A Design Terminál Versenyben című kiállítása magyar tervezők közreműködésével létrejött, a nemzetközi színtéren sikeresen helytálló termékeket vonultat fel.

A számos nemzetközi vonatkozású design programban fontos szerepet kap a finn formatervezés, ezért az idei Design Hét Budapest sztárvendége a finn Harri Koskinen lesz, s Budapestre jön a finn Re-interpreting Nature tárlat is, mindkettő a WAMP szervezésében. Szintén külföldi alkotók munkáit hozza testközelbe a Swiss Design in Hollywood című kiállítás, a dán INDEX 2007, valamint a Corian® által a cseh designer- és építészhallgatók számára kiírt pályázat legjobbjaiból szemezgető tárlat is.
A hétvégéken Design gyerekeknek címmel speciális foglalkozásokra kerül sor a nagyobb kiállítási helyszíneken, így a fesztivál történéseibe a legfiatalabb korosztály is bekapcsolódhat.
Új elem a Magyar Formatervezési Tanács által alapított Design Management Díj, továbbá a Design Terminál Nyitott Stúdiók kezdeményezése, amely során a nagyközönség 16 kortárs designer műhelyébe, stúdiójába látogathat el.

Az eltelt évek alatt a Design Hét professzionális, nemzetközi összehasonlításban is jelentős fesztivállá nőtte ki magát, erre kommunikációjának számos új eleme is utal. A hivatalos megnevezés kiegészítése – a Budapest szó használata – az esemény megkülönböztetésére szolgál az európai design hetek sorában. Ennek tudatosítását segíti a Vargha Balázs (Stalker Studio) tervezte új logo, valamint az a komplett vizuális rendszer, amely a szervezők szándéka szerint hosszú távra szól. Ez az új arculat jelenik meg a Design Hét Budapestet népszerűsítő közterületi reklámkampányban is, melynek keretében a közel egy hónapon keresztül városszerte látható Citylight poszterek és járműreklám mellett az Erzsébet-hídon és az Erzsébet téren elhelyezésre kerülő zászlók tucatjai hangsúlyozzák a fesztivál jelentőségét.

Részletes program, további információ: www.designhet.hu