The Ship of Fools

Helyszín: 
Időpont: 
2009. szeptember 20. 20:00 - vasárnap

Alexander Hacke, az Einstürzende Neubauten alapítója és basszusgitárosa Danielle de Picciotto amerikai művésszel közös multi-média előadása a középkori regény történetét mondja el az eredeti szöveg felhasználásával. Az előadásban súlyos basszusvonalak, sütő metál, melankólikus hárfák, erőszakos gitár-riffek, bizarr hangfelvételek, elektromos breakbeat-ek, elfeledett tangó-dallamok símulnak össze Hacke kiváló énekével és Danielle titokzatos képeivel, filmjeivel és szövegeivel.

Alexander Hacke, az Einstürzende Neubauten alapítója és basszusgitárosa, Fatih Akin kultfilmjének, a Crossing the Bridge – the sound of Istanbul főszereplője, filmzeneszerző 2001 óta dolgozik együtt Danielle de Picciotto amerikai művésszel elképesztő közös performanszokon, mint amilyen a Mountains of Madness, amelyet az angol Tiger Lillies trió részvételével valósítottak meg, a Bada Bing című sorozat, amely a legújabb ifjú berlini bandák eklektikus keverékét mutatta be, vagy a The History of Electricity című előadás, amely azt mutatta be, hogy az elektromosság a legszokatlanabb absztrakt forma. Számtalan nemzetközi fellépésük volt és ugyanennyi workshop-ot tartottak s konferencián vettek részt, amelyek Berlin újító kultúrájával voltak kapcsolatosak. Danielle de Picciotto emellett énekese volt a Space Cowboys együttesnek, amelyet az Ocean Club-ban alakított Gudrun Gut-tal, valamint társalapítója a berlini Love Parade-nek.

A középkori regény, amely a bolondok hajójának a történetét mondja el nem másról szól, mint egy rakás bolonddal megrakott úszójárgányról, amely az élet végtelen vizén hánykódik. Ez az élet-jelkép nem csak arra utal, hogy mennyire bolond is az emberiség, hanem pontos leírása azoknak a jellemeknek, akik azt a hajón belül képviselik és azzá teszik.

Éppen ezzel ragadta meg ez az időtlen történet a két művészt, akik a könyvben szereplő személyiségek bemutatása által jelenítik meg az ember esendőségét a zene és vetítés eszközeivel.
A két nem konvencionális, örökké új utakat járó művész a darabot Sebastian Brant középkori regényét avantgarde szellemiséggel dolgozta fel és kortárs szellemiségbe ültette át, megdöbbentően aktuálissá téve annak politikai, egyházi és társadalmi jelentését különböző kulturális hagyományokba ágyazva, hogy azoknak egyetemes vonatkozása minél jobban kidomborodjon. Így hallunk majd Közel-keleti ritmusképleteket, a Csendes-Óceán déli részének tiki hagyományait, vagy underground variációt Berlinből. A szöveg, a zene és a videó összjátéka a hagyományos irodalmat az elektronikus zenével, kortárs művészettel és filmmel ötvözi eggyé.

A művészek bemutatják a könyv tizenegy fejezetét Brant eredeti szövegének a felhasználásával, amely mellé súlyos basszusvonalak, sütő metál, melankolikus hárfák, erőszakos gitár-riffek, bizarr hangfelvételek, elektromos breakbeat-ek, elfeledett tangó-dallamok simulnak össze Hacke kiváló énekével és Danielle titokzatos képeivel, filmjeivel és szövegeivel.