Az ACG nyerte a legjobbnak járó Platina díjat és az Év Ügynöksége címet a nemzetközi Effie Awards hazai fordulóján

Az idei Effie-n is tarolt az ACG!

Az ügynökség a Soproni Óvatos Duhaj termékcsalád kommunikációjával elnyerte az aranyat a legértékesebbnek számító kategóriában, ahol a hosszútávú márkaépítést díjazták, a projekt ráadásul a legsikeresebbnek járó Platina Effie-t is megkapta. Az ACG 13 jelölésből 10-et díjra váltott, ezzel az „Év Ügynöksége” lett, ügyfele, a Heineken Hungária pedig megkapta az „Év Ügyfele” címet.

A külföldön 53, Magyarországon idén 20 éves Effie az egyetlen olyan reklámszakmai verseny, ahol a marketingcélok hatékony megvalósítása áll a középpontban. A teljesítmény globális szimbólumaként számontartott verseny két hazai fordulójában összesen 59 pályamű került shortlistre, ebből 27 alkotás kapott díjat a 120 fős szakmai zsűri értékelése alapján. A mindössze 5 arany Effie-ből 3-at az ACG hozott el: a hosszútávú márkaépítés kategóriában a „Soproni-Óvatos Duhaj”, a kis költségvetésű kampányok közt a „Rapcity Online Camp”, a társadalmi célú kampányok között pedig az Ökumenikus Segélyszervezet számára készített „Iskolakezdés, Együtt” című munkájával. A világ több mint 40 országában megrendezett reklámhatékonysági verseny hazai fordulójáról a 3 arany mellett az ACG digitál csapata által, a pandémia kihívásaira reagálva fejleszett SzínházTV online platform kommunikációjával 2 ezüst, az Együtt az Autistákért Alapítánnyal, a Sopronival és a Rapcity-vel pedig összesen 4 bronz Effie-vel tértek haza az ACG szakemberei.

Az arannyal díjazott alkotások közül a legjobbnak járó Platina Effie-t a rangos ügyfelekből álló, külön platina zsűri a Soproni-Óvatos Duhajnak ítélte. A Platina zsűri indoklása szerint „a Heineken és az ACG által jegyzett kampány hosszú távú sikerének titka a szisztematikusan építkező marketing- és termékstratégia volt. Ezt folyamatosan szinkronban kezelni nehéz, a fogyasztói insight viszont kiválónak bizonyult. Merni következetesen kitartani az eredeti stratégia mellett, ami kockázatvállalási hajlandóságot is jelent – ez lett a siker kulcsa.” Az ideivel ACG és a Soproni egymást követően kétszer nyerte el a legrangosabb Platina elismerést, mindkétszer hosszútávú hatékonyság kategóriában: az ACG gondozásban a Soproni így már 6 éve a legeredményesebben épített márka itthon.

„Igazán sikeres kampányok akkor születnek, ha ügyfél és ügynökség teljes összhangban, partneri alapon, hosszú távon épít közösen egy márkát. Óriási öröm mikor az ilyen együttműködésekből született munkáink – amellett, hogy kiválóan működnek és hozzák az eredményeket – a legmagasabb szakmai elismerésben részesülnek” – mondta Blaskó Nikolett, az ACG tulajdonos-ügyvezetője

Az idei Effie eredményei megkoronázásaként az ACG elnyerte az „Év Ügynöksége” címet, ügyfele, a Heineken Hungária pedig „Év Ügyfele” lett az Effie Awards hazai fordulóján.