A legnagyobb közösségi média cégek Magyarországon

A felmérések alapján Magyarországon a népesség jelentős része ma már internethasználó is. Az alábbiakban megnézzük, hogy a használati statisztikák alapján melyek a legnagyobb közösségi hálózatok Magyarországon.

Tagadhatatlan, hogy a közösségi média jelentős befolyásra tett szert hazánkban. Ma már nem az online kaszinó védjük gyermekeinket, hanem az óriásoktól, akik mindent tudni akarnak - és tudnak is. Idehaza sajnos nagyon lassan bontakozik az a kultúra, ami lehetővé tenné a közösségi média megfelelő használatát, hogy ártalmasság helyett hasznosságban mérhessük a szerepét. Ugyanakkor megkerülhetetlenek, és minden magára valamit is adó szervezetnek, hírességnek, cégnek fontos ezeken a platformokon megjelenni.

Facebook és a Messenger

Ha a Facebook egy ország lenne, akkor a harmadik legnagyobb lenne a világon. A Facebook mindössze hat év alatt több mint 500 millió felhasználót ért el. Cecilia Kang 2010. július 19-i, a Washington Postban megjelent rovata szerint "a Facebook lakossága mostanra elérte az Egyesült Államok, Japán és Németország együttes lakosságát". A Facebook öt legfontosabb módja az üzleti élet fellendítésére. A Facebook ereje túlmutat az egyszerű kapcsolatépítésen. Ez egy izmos online marketingeszköz, amely eredményeket hoz. Néhány ok, miért népszerű a Facebook:

1. A Facebook ismertséget épít. A Facebook személyes profilokon, oldalakon és csoportokon keresztül építhet kapcsolatokat. Emellett megfizethető, célzott, kattintásonkénti költségű hirdetési lehetőségeket is kínál, amelyek lézeres célzásúak lehetnek a városra, ahol a szervezet üzleti tevékenységet folytat, a kívánt korosztályra vagy a kívánt érdeklődési körre. Amikor valaki létrehoz egy személyes Facebook-profilt, általában megadja életkorát, nemét, érdeklődési körét, tartózkodási helyét és egyéb adatait. A Facebookon könnyen lehet hirdetni az embereknek a földrajzi és pszichográfiai adatok alapján.

2. A Facebook zseniálisan osztja szét az információkat. A Facebook lehetővé teszi a marketingesek számára, hogy személyes és szakmai kapcsolataikat felhasználva ingyenesen osszanak meg információkat.

3. A Facebook közösséget teremt. A közösségi hálózat arra szolgál, hogy összehozza az embereket. Egy Facebook-oldal vagy -csoport létrehozása és márkázása lehetővé teszi a helyi kapcsolatok számára, hogy beszélgessenek egymással, és fellendítse az üzletet. A Facebook további alacsony költségű ügyfélszolgálatot kínálhat. A Facebookon keresztül a szervezetek ingyenesen válaszolhatnak kérdésekre, visszajelzéseket kaphatnak, eseményeket hirdethetnek és híreket közölhetnek a célközönségükkel.

4. A Facebook fellendítheti az értékesítést. Lássuk be, a szervezeteknek minden eddiginél keményebben kell küzdeniük a túlélésért a nehéz gazdasági helyzetben. A különböző szervezetek (profitorientált vagy nonprofit) a Facebook segítségével versenyelőnyre tehet szert. Ha a Facebookot a kiszolgálásra (és nem a propaganda erőltetésére) használják, az emberek kárt szenvednek, a propagandisták előnyt szereznek. Ha megfelelő szándékkal használják és rendszeresen kezelik, a Facebook olyan költségmentes marketingeszköz lehet, amely segíthet a szervezeteknek versenyelőnyre szert tenni.

YouTube

A comScore rangsora szerint a YouTube a második számú keresőmotor a világhálón, és a közösségi média tevékenységeket tekintve is a második helyen áll. A videónézés az első számú tevékenység, amely uralja a közösségi médiát. A cégek a YouTube-hoz hasonló videómegosztó oldalakat használják tartalomkeresésre, tippek megosztására és olyan tartalmak készítésére, amelyek nagyon könnyen befogadhatók (ne feledjük, hogy a közösségi médiatartalmak a szórakoztató faktor miatt ragadnak meg). Akár egy vezérigazgató tesz személyes bejelentést, akár egy ügyfélszolgálatos beszél a technikai tippekről, akár egy ügyfél ad élménybeszámolót, az online videó támogatja a közösségi médiát azzal, hogy vizuális és hangkapcsolatot hoz létre a tartalmas hatás érdekében. A videók beágyazhatók blogokba és weboldalakra, megoszthatók a Facebookon, és tweetelhetők a követőknek. Igazi közösségi médiaformában a videók értékelhetők és megoszthatók, és rendelkeznek közösségi média widgetekkel, amelyek nagyon megkönnyítik a megosztást.

Instagram

Az Instagram az egyik legfiatalabb közösségi hálózat, a felhasználók többsége 25 év alatti. Ez teszi tökéletes közösségi hálózattá azon márkák vagy vállalatok számára, amelyek a fiatal, menő demográfiai csoportokat célozzák meg. A fotók és a rövid, kevés szöveggel ellátott videók kivételesen jól teljesítenek az Instagramon, ráadásul integrálható a Facebook- és Twitter-fiókokkal, így ugyanazokat a fotókat több platformon is használhatja.

Az Instagramnak általában a városi területeken van nagyobb követője, ami azt jelenti, hogy a divatra vagy digitális technológiára összpontosító vállalatok általában jobban teljesítenek, mint a mezőgazdaságra vagy a házépítésre összpontosító cégek. Bár ez nem jelenti azt, hogy akkor sem lehet sikeres, ha nem egy fiatal, trendi cégről van szó - csak egy kicsit kreatívabbnak kell lennie a fotókkal. Egy közösségi médiaügynökség segíthet ebben a kihívásban, és segíthet abban, hogy a lehető legtöbbet hozza ki ebből a vállalkozásoknak szánt közösségi oldalból.

TikTok

A Global Web Index tanulmánya szerint a TikTok-felhasználók 60%-a azt mondta, hogy a platform használatának fő oka az, hogy vicces vagy szórakoztató videókat találjon, míg a többi okot - inspiráció, önkifejezés, trendfrissítések és közösségi oldalak - a felhasználóknak csak nagyjából 25%-a választotta.

Más szóval, a how-to videók vagy a gyors oktatóvideók talán jobban teljesítenek az Instagramon és a Facebookon, és ha a TikTokon való reklámozásban gondolkodsz, a szórakoztatási faktornak csúcsformában kell lennie.

A TikTok szerint a TikTokon legjobban teljesítő hirdetések közel 50%-a érzelmi töltettel rendelkezik. De míg a harag, az undor, a megerősítés és a félelem a négy legjobban eladható érzelem, a TikToknál a könnyedebb oldalra kell törekedni: "valós és átélhető" - írja a cég - "a könnyedség és a pozitivitás felhangjával".

Az Influencer Marketing Hub 2021-es benchmarks jelentése szerint a TikTok felzárkózik az Instagramhoz, mint influencer marketing platform. Bár az Instagram még mindig uralkodik, népszerűsége a 2020-as 80%-ról 2021-re 68%-ra esett vissza. A TikTok ezzel szemben tavaly még a chartra sem került fel, idén viszont 45%-kal a második legnépszerűbb platform.