Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
Az iskola honlapján online Tanár-Szülő Találkozókon vehetnek részt az érdeklődők.
A COVID-19 járvány következtében kialakult helyzetre tekintettel meghosszabbította jelentkezési határidejét a kiemelkedő alapfokú képzést, modern oktatási módszertant és progresszív pedagógiai eszközöket kínáló, Brit-Magyar Kéttannyelvű Általános Iskola. A szeptemberben induló oktatási intézmény tananyaga a magyar Nemzeti Alaptanterven alapul, amit az angol és walesi iskolák számára kidolgozott Cambridge International oktatási program modern módszereivel ötvöz. A második kerületi magánintézmény víziója, hogy átfogó ismereteket biztosítson diákjainak, hozzásegítve őket ahhoz, hogy valódi világpolgárokká válhassanak. Még mindig lehet jelentkezni Budapest második kerületében, a Tárogató úton szeptemberben induló Brit-Magyar Kéttannyelvű Általános Iskolába. A magánintézmény missziója, hogy angol-magyar kéttannyelvű, modern és átfogó ismereteket biztosító oktatást nyújtson általános iskolás diákjai számára, amellyel felkészíti őket a magyar, illetve a nemzetközi iskolarendszerben történő gimnáziumi továbbtanulásra egyaránt.
Az intézmény az első tanévben négy évfolyamban indít osztályokat, ahol progresszív pedagógiai elvek mentén, modern oktatási eszközökkel valósul meg a gyerekek oktatása. Az iskola programjának több alappillére van: fő irányvonalát a magyar Nemzeti Alaptanterv határozza meg, amelyet az angol és walesi iskolák számára kidolgozott Cambridge International oktatási program módszereivel ötvöz. Az intézmény a legújabb tanulást támogató eszközökkel felszerelve várja diákjait: minden tanterem interaktív táblával, tanári laptoppal és projektorral van ellátva, hogy ezzel is hozzásegítsék a gyerekeket a széleskörű tudásszerzéshez.
„Küldetésünk, hogy lehetővé tegyük minden diák számára személyiségének kiteljesedését. Igyekszünk olyan bizalmi légkört teremteni iskolánkban, ahol a ránk bízott gyermekeket bevonjuk a tanulmányi teljesítményük javításába, szociális készségeik fejlesztésébe és a társadalmunkban betöltött szerepük és felelősségük megértésébe. Gondoskodó környezetet biztosítunk számukra, amelyben biztonságban érezhetik magukat az új kihívások felfedezésében. A gyerekeket olyan felnőttekké szeretnénk formálni, akik hisznek önmagukban és mernek gondolkodni. Olyanokat, akik bátran el merik mondani a véleményüket, még abban az esetben is, ha az nem feltétlenül egyezik a másik oldal álláspontjával” – foglalta össze Andy Thompson alapító az intézmény vízióját.
„Három kislány édesapjaként a gyerekek iskolakezdésével természetesen fordult érdeklődésem az általános iskolai oktatás felé. 2018-ban vettem át egy már működő alapítványi általános iskola operatív ügyeinek felügyeletét, jelentős tapasztalatot szerezve ezzel az oktatás-menedzsmentben. Ezen érdeklődés és saját külföldi tanulmányi tapasztalataim inspiráltak egy kéttannyelvű és nyitott identitású iskola létrehozására.” – tette hozzá Zlatarov László, az intézmény másik alapítója.
A jelenlegi körülmények miatt a nyílt napok helyett online Tanár-Szülő Találkozókon vehetnek részt az érdeklődők, melyek során megismerhetik az intézményt és feltehetik kérdéseiket. A beszélgetés időpontjairól a Brit-Magyar Kéttannyelvű Általános Iskola honlapján tájékozódhatnak.