Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
Az alkalmazás bemutatja, hogyan hatott a szuperapp ökoszisztéma fejlesztése a magyarországi eredményekre.
A Rakuten Viber, a platformokon átívelő üzenetküldés és a hangalapú kommunikáció egyik globális vezetője rekordszámú új funkció megjelenésével zárja a 2023-as évet, megerősítve elkötelezettségét a felhasználók kiszolgálása, a márkák üzleti céljainak elérésében való támogatása, és a következő generációs szuperapp ökoszisztéma megerősítése iránt.
2023-ban a Rakuten Viber felfrissítette felhasználói felületét, megkönnyítve a felhasználók számára a navigációt és a médiatárhoz való hozzáférést. A frissített felülettel az alkalmazás az elküldött üzenetek számának növekedését regisztrálta, ami már a harmadik egymást követő évben mutatja, hogy a magyar felhasználók számára az üzenetküldés a legfontosabb kommunikációs választás. A csoportos csevegésben résztvevők száma is nőtt, immár harmadik éve többen csatlakoztak aktívan a beszélgetésekhez. A családi és iskolai csoportok köztudottan a legaktívabbak, elősegítik a szülő-tanár kapcsolat erősödését, és áthidalják a generációk közötti szakadékot, így a Viber minden korosztály és anyagi háttér számára platformot jelent.
Tavaly az alkalmazás elindította a kereshető üzleti fiókokat, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy felfedezzék a vállalkozásokat, és egy helyen megtaláljanak róluk minden szükséges információt. Az új üzleti fiókok kibővítették a Viber for Business ökoszisztémát, amely jelenleg hirdetési megoldásokból (natív hirdetések, márkás matricák és lencsék), és üzleti rich media megoldásokból (üzleti üzenetek és chatbotok) áll.
A Viber for Business segített a magyarországi márkáknak a közösséggel való interakcióban, az ismertség kiépítésében, új érdeklődők generálásában, az értékesítés és a befektetési megtérülés növelésében, az ügyfélhűség erősítésében és még sok másban. Az átlagos havi hirdetési megjelenések 33%-os éves növekedésével a márkák tavaly nagyobb láthatóságot kaptak az alkalmazáson. Az 1-2-1 márka-felhasználó kommunikációra szánt üzleti üzenetek száma megduplázódott az előző évhez képest. Különösen az értékesítés körüli támogatásra, az ügyfelek visszajelzéseinek összegyűjtésére, és egyéb célokra szánt csevegéses üzenetek nőttek közel 10-szeresére 2022-höz képest. A tranzakciós üzenetek, mint például a tranzakciós értesítések és az egyszer használatos jelszavak 128%-kal nőttek az előző évhez képest, a promóciós üzenetek, mint például a különleges ajánlatok és ajánlatok pedig 39%-kal nőttek a 2022-es eredményekhez viszonyítva.
2023-ban a Rakuten Viber további, nagy márkák által támogatott szolgáltatások bevezetésével erősítette szuperapp ökoszisztémáját. Az egyik kiemelkedő, mesterséges intelligenciával kapcsolatos lépés a ChatGPT Powered AI Bot elindítása volt az üzenetküldő alkalmazáson. A tartalomgyártást illetően elindult az együttműködés egy magyar tartalomkészítővel, Nyári Diával, aki néhány hónap alatt több mint 20 ezer tagot gyűjtött össze csatornáján, lehetővé tette, hogy a platform hatékonyan kommunikálja folyamatosan fejlődő funkcióit és képességeit. A Budapest Branddel együtt dolgozva, és számos más partnerség révén a felhasználók nap mint nap fontos információkat kaptak első kézből kedvenc szervezeteiktől, médiumoktól vagy sportklubjaiktól. A műsorszolgáltatási csatornák felhasználása hozzájárult a figyelemre méltó, 15%-os éves növekedéshez.
Miközben a Rakuten Viber bővítette használati lehetőségeit és robusztus felhasználói élményt épített ki az alkalmazáson belül, a következő évre még izgalmasabb frissítéseket ígér.
"Az elmúlt tizenhárom év során a Rakuten Viber egy robusztus szuperapp ökoszisztémát fejlesztett ki, amely javítja a felhasználók és a vállalkozások kommunikációját, így mindkét fél számára nagyobb értéket biztosít" - mondta Cristina Constandache, a Rakuten Viber bevételi igazgatója. "2024-re előre tekintve azt tervezzük, hogy tovább növeljük a hasznosságot a felhasználók számára, és bővítjük a márkák lehetőségeit a közönségükkel való kapcsolatteremtésre, továbbfejlesztve globális szuperapp-stratégiánkat."