Az egész világ kocka! És nagyon élvezi. A múlt héten került a világ mozijaiba az Egy Minecraft film, amely a világ legtöbb példányban eladott videójátékán alapul, témájához méltóan ötletes, és fantasztikus szereplőgárdája van: a kockavilágban többek között Jason Momoa és Jack Black küzd meg mindazokkal, akiknek nem tetszik a színpompás kreativitás.

A kiállítás az 1980-90-es évek erdélyi kísérleti művészetébe nyújt betekintést 27 alkotó és mesterük, a marosvásárhelyi képzőművész és művészetpedagógus, Nagy Pál munkáin és művészetpedagógiai módszerein keresztül.
Az erdélyi 1980-as, 1990-es évek radikális művészeti fordulatát, a marosvásárhelyi MAMŰ jelentőségét, a nagyváradi 35-ös Műhely sajátos eredményeit több kiállítás feldolgozta már. E bemutatók rendre megemlékeztek egy művészről, akinek művészetpedagógiai tevékenysége komoly hatással volt az erdélyi képzőművészet korszakváltó fiatal művészeire: Nagy Pálról, a marosvásárhelyi képzőművészeti líceum oktatójáról. A kiállítás elsőként mutatja be Nagy Pál művészetét Magyarországon, azzal a céllal, hogy művészetpedagógiai jelentőségét is körüljárja. Nemcsak autonóm alkotásainak kísérleti jellegét, hanem olyan vizuális gyakorlatait is, amelyeket oktatási segédeszközként használt, miközben deklarált szubverzív szándékok nélkül, a hidegtű eljárás tanítása során, Ceaușescu elvtárs portréjának a hátuljára mint „a legjobb minőségű papírra” nyomtatott.
Az 1980-as években a totalitárius Ceauşescu-rendszerrel és hivatalos ideológiájával szemben létrejött az erdélyi fiatal magyar művészeknek egy olyan csoportja, generációja, amely a nyugati képzőművészetben akkor már elismert kísérleti alapú művészeti törekvéseket valósított meg, és művészeti szempontból megelőlegezte a rendszerváltást. Ez a folyamat, noha egészen más attitűdből táplálkozott, mint nyugati társai – hiszen a magyarországi és nyugati törekvések Romániában ekkor ismeretlenek voltak –, és elsősorban a cenzúra előli menekülés, a szembenállás, a kisebbségi lét és a magyarságtudat megőrzése és a közösségteremtés által generált alternatív szándékok mozgatták, arra törekedett, hogy üzenetét és technikáját tekintve újszerű autonóm műveket hozzon létre. A művészek saját utakat indítottak el és saját, műfajötvöző szemléletben kerestek választ kérdéseikre: objekt, installáció, tértextil, kísérleti fotó, rajz mint önálló, teljes értékű médium, mail art, folyamatművészeti, akcionista és további efemer műfajok születtek, miközben a festészetben a látványelvűség és újfiguralitás, az anyaghasználatban – a gazdasági, társadalmi körülményeknek is köszönhetően – az arte povera jellemzői domináltak.
Nagy Pál 1979. június 19-én, máig tisztázatlan körülmények között, feleségével együtt autóbalesetben halt meg. Munkásságában egy olyan tevékenység rajzolódik ki, amelyben az autonóm művészeti gyakorlat elválaszthatatlanul összefonódik a művészetpedagógiai felelősséggel – személyére, értékrendjére a tanítványainak munkáival együtt emlékezik ez a kiállítás.