Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
Második alkalommal rendezik meg a kortárs képzőművészet rangját és ismertségét emelni hivatott Aviva Képzőművészeti Díj jelöltjeinek kiállítását, amelyet az Aviva Életbiztosító a fiatal, 40 év alatti művészek támogatására alapított.
A kiemelkedően magas, 5 millió forintos díj a brit Turner-díj szándékaihoz hasonlóan segíti és elismeri azokat az alkotókat, akiket az elmúlt 3 éves teljesítményük alapján művészettörténészek, kritikusok, illetve magángyűjtők jelöltek. A 2009-ben alapított díjat az első évben a szakma és a közönség egyaránt nagy várakozással fogadta, a kiállítás, maga a díjazás, illetve mindezek utóhatása: a művek köz- illetve magángyűjteménybe való kerülése az anyagi siker mellett presztízsértékűnek bizonyult.
©Aviva Képzőművészeti Díj 2010
Idén Páldi Lívia művészettörténész, a Műcsarnok főkurátora, Bencsik Barnabás, a Ludwig Múzeum igazgatója, Hornyik Sándor művészettörténész, Karvalits Ferenc műgyűjtő, Szűcs Attila festőművész, a Magyar Képzőművészeti Egyetem Festő Tanszékének adjunktusa és Hans Knoll galerista jelöltek egymástól függetlenül festő-, fotó- és médiaművészeket, illetve két alkotópárost. A zsűritagok olyan művészek mellett tették le a voksukat, akik érdeklődésük, szakmai munkájuk révén bizonyították, hogy a magyar művészet határainkon kívül is érvényes értékeket, minőséget közvetít.
Batykó Róbert festőművész következetes utat járt be eddigi pályáján: a graffitis gyökerektől jutott el a funkciójuktól megfosztott tárgyak szürreális világához. Esterházy Marcell műveinek témái többnyire közvetlen környezetéből származnak, olykor szinte közhelyes szituációk, események kapnak új értelmezést fotóin, filmjeiben. Németh Hajnal audiovizuális kísérleteken alapuló művészete érzékenyen egyensúlyoz a társadalomkritika és az identitáspolitika szempontjai között. Katarina Šević a megfigyelés és a kommunikáció különböző stratégiáit alkalmazva munkáiban a magán- és a közszféra metszéspontjait keresi. A 2004 óta együtt dolgozó Société Réaliste alkotópáros (Gróf Ferenc és Jean-Baptiste Naudy) új terminusokat hozott be a művészet fogalomtárába: politikai design, kísérleti közgazdaságtan, társadalmi manipulációs technológia. A Tehnica Schweiz (László Gergely és Rákosi Péter) társadalomtudományi érdeklődéstől vezérelve „vizuális szociológusként” gyűjti és dokumentálja egy adott témában az eltűnt élettér, létforma megszűnését, illetve átalakulását.
A díjazott személyéről a jelölők maguk döntenek a kiállítás záró szakaszában. A fődíj mellett egy 500 ezer forint értékű közönségdíj is gazdára talál, amelyet a látogatók által leadott szavazatok alapján kap majd a díjazott.