Ebben az évben május 24. és 30. között lesz Budapesten az Imázsia Kínai Filmhét, amely az elmúlt évtizedek kínai filmterméséből nyújt átfogó képet az érdeklődőknek. A fővárosban az Uránia Nemzeti Filmszínházban vetített alkotásokból június 1-jén Debrecenben az Apolló moziban is műsorra tűznek két produkciót. Az idei kínálat a drámától kezdve a sci-fin át a modern vígjátékig rendkívül változatos filmekből áll össze.

A Müpa egyik legszebb hagyománya az újévi Haydn-hangverseny, melyen többnyire a zeneszerző grandiózus alkotása, A teremtés című oratórium szólal meg.
A sorozatban a karmester, Fischer Ádám személye állandó, a koncertlátogatók ezért évről évre a mű más-más vonásait fedezhetik fel. Az impresszív alkotás ezúttal a historikus mozgalom úttörő zenekara, a Concentus Musicus Wien (lásd fotón) és a Purcell Kórus előadásában hallható újév napján két alkalommal – az esti koncert mellett délután is, Fischer Ádám fiataloknak szóló interaktív ismertetőjével.
A decemberben a Presto Classical által felvételei alapján az év karmesterének választott Fischer Ádám valóban ügyel arra, hogy A teremtés előadásai között ne akadjon két egyforma, mert úgy tartja: „az élet túl rövid ahhoz, hogy ebből rutin válhasson.” Évről évre más énekeseket, más zenekart és más kórust választ, és a különböző előadásokat összehasonlítva joggal támadhat az az érzésünk, hogy Joseph Haydn hatalmas genezistörténete méltó magához a világ megismerhetetlen gazdagságához, hiszen mindig találni benne olyan részt, amelyről elmondhatjuk: „ezt eddig még nem vettem észre”.
A mostani alkalom különlegesnek ígérkezik: az énekkar az 1990-ben alapított Purcell Kórus, a zenekar pedig a hajdan Nikolaus Harnoncourt karmester által vezetett Concentus Musicus Wien lesz, amely a historikus zene 20. századi újrafelfedezésekor vállalt úttörő szerepével zenetörténetet írt. Nemcsak a magyar és a külföldi régizenei műhely találkozása hangzik érdekesnek, de az is, hogy Fischer Ádámnak ily módon lehetősége lesz egy tőről metszett historikus Teremtést vezényelni, ami egyben a zenekarral történő első együttműködése is lesz: „sokukat ismerem modern zenészként, a Bécsi Szimfonikusok tagjaiként, de ebben a felállásban még nem találkoztam velük. Ez az együttes minden túlzás nélkül a historikus mozgalom fáklyavivője volt, és én most építeni akarok a Concentus máig meghatározó Harnoncourt-tradíciójára.”
A rendkívül széles repertoárral rendelkező német bariton, Thomas E. Bauer társaságában este pódiumra lépő két magyar énekes, Baráth Emőke és Szigetvári Dávid idehaza és a nagyvilágban egyaránt sikereket arat, és a matinékoncerten is jól ismert szólisták – Bakonyi Marcell, Megyesi Zoltán és Rácz Rita – tolmácsolják a mű legérdekesebb részleteit az ifjú közönségnek.
Újévi hangverseny
2020. január 1., 19:30–22:00, Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem
Közreműködik: Baráth Emőke, Szigetvári Dávid, Thomas E. Bauer,
Concentus Musicus Wien, Purcell Kórus (karigazgató: Vashegyi György)
Vezényel: Fischer Ádám
Újévi koncert fiataloknak
2020. január 1., 16:00–17:00, Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem
Ajánlott korosztály: 12–16 év
Közreműködik: Rácz Rita, Megyesi Zoltán, Bakonyi Marcell,
Concentus Musicus Wien, Purcell Kórus (karigazgató: Vashegyi György)
Vezényel: Fischer Ádám