Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
Április 2-án volt 50 éve, hogy átadták a forgalomnak a kelet-nyugati metróvonal (2-es vagy piros metró) Örs vezér tere és Deák tér közötti szakaszát.
A Közlekedési Múzeum ebből az alkalomból egy újabb virtuális kiállítást nyitott meg honlapján. A Közlekedési Múzeum célja, hogy honlapján minél több olyan tartalmat tegyen közzé, amely közérthetően, sok képpel dolgoz fel egy-egy közlekedés- vagy technikatörténeti témát. A koronavírus okozta helyzet csak erősítette ezt a törekvést, ebben a hónapban már második ilyen, a világ bármely pontjáról elérhető tárlat nyílik meg a múzeum weboldalán. A jövőben újabb virtuális kiállítások jelennek majd meg a honlapon, megfelelve a mostani különleges helyzet okozta elvárásoknak.
Bár Budapesten 1896 óta közlekedik földalatti vasút, de a Kisföldalattit kéregvasútnak nevezzük, mert közvetlenül az útfelszín alatt húzódik. Mélyvezetésű vasútvonal kialakítására 1942-ben születtek meg a konkrét tervek, az építkezés pedig a háború és az újjáépítés után, 1950-ben indult meg.
A Közlekedési Múzeum honlapján most közzétett tárlat rendkívül részletesen mutatja be a vállalkozást, az első tervektől a megindult, majd leállított építkezés emlékein keresztül egészen az átadásig. A kiállítás felidézi azt az elszánt és sokszor hősies munkát, amely létrehozta a főváros első „igazi” metróját.
A kiállítás egyik különlegessége, hogy közzéteszi azokat a különleges rajzokat, látványterveket, amelyek a mélyállomások terveihez készültek. A feladaton dolgozó öt építész különleges, kiállításon eddig nem publikált képei ma a Közlekedési Múzeum Képzőművészeti Gyűjteményében találhatóak.
A kiállítás az alább linken érhető el.