Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
Idén felkészülnek a kapacitásbővítő nagyberuházásra.
Eredményes évet zárt a Gyulahús Kft.: 8,3 milliárd forint árbevételt ért el, amely 9 százalékos növekedés 2020-hoz képest. Termékeik 80 százalékát belföldön, a többit külföldön értékesítették. Az exportpiacokon 40 százalékos rekordbővülést, 1,6 milliárd forintos bevételt könyvelhettek el. Nagyszabású arculatváltást hajtottak végre, amelynek során egységesítették termékeik megjelenését, és korszerűsítették a csomagolástechnológiát. Tavaszra befejeződik a tavaly elindított energetikai fejlesztés, és készülnek egy 13 milliárdos nagyberuházásra.
Mozgalmas volt az elmúlt évük, mondta Daka Zsolt, a Gyulahús Kft. ügyvezetője: „2021-ben új arculatot kapott a Gyulai márka, közel 90 termékünknek adtunk új köntöst. A dizájnfrissítés lehetőséget teremtett a csomagolástechnika korszerűsítésére is: rúdáruink esetében a vákuumos helyett védőgázos megoldást alkalmazunk, ezáltal is csökkentve a műanyag-kibocsátást. A fóliavastagságot is redukáltuk, továbbá részben újrahasznosított anyagot is használunk. Ennek eredményeképpen a szárazáruk esetében 20 százalékkal redukáltuk a csomagolóanyag-felhasználást. A jövőben a tálcás szeletelt termékeink esetében szeretnénk bevezetni a papír alapú kiszerelést. Ezek a kísérletek folyamatban vannak a csomagolóanyag-gyártókkal.”
A Gyulahús Kft. tavaly 8,3 milliárd forint árbevételt ért el, ez 9 százalékos növekedés 2020-hoz képest. Termékeik 80 százalékát belföldön, a többit külföldön értékesítették. Az exportpiacokon sikerült új vevőket találniuk, így 40 százalékos rekordbővülést, 1,6 milliárd forintos bevételt könyvelhettek el. Partnereik között van Nagy-Britannia, Csehország, Szlovákia, Lengyelország, Németország, de a Távol-Keletre, Hong-Kongba is eljut a gyulai kolbász. Reményeik szerint az Európai Unión belül tovább növelhetik eladásaikat az elkövetkező években.
Daka Zsolt beszámolt arról is, hogy a megugró energiaárak a Gyulahús Kft.-t is érzékenyen érintik, de mindent megtesznek annak érdekében, hogy mérsékeljék a hatását. „Épp ezért az elmúlt év végén két energetikai korszerűsítést célzó fejlesztést indítottunk el. Ezeket tavasszal már üzembe állíthatjuk, jelentősen csökkentve a termelési költségeket.” Az ügyvezető ismertette, hol tart az a régóta tervezett, 13 milliárd forintra kalkulált nagyberuházás, amelynek során a belvárosban működő szárazáru-részleget kiköltöztetnék a Kétegyházi úti, 11 hektáros telephelyre, ahol a májasgyártó üzem is működik. Már érvényben van az a tulajdonos-önkormányzati döntés, amely szerint a tőkebevonás érdekében eladnák a cég 49 százalékos tulajdonrészét. Mivel a Gyulahús Kft. tavaly ősszel megpályázott 5 milliárd forintot egy élelmiszer-ipari üzemek komplex fejlesztésére kiírt tenderen, a továbblépéshez ennek eredményét várja az önkormányzat. Ezt követően 90 napon megszületik a döntés a befektetőről. A beruházással a jelenlegi 8000 tonna a kapacitásuk – amelyben a szárazáru-gyártás csúcsra járatott – 4000 tonnával növekedik.
Idei első termékkampányuk a kenőmájas készítményekről szól, amelyről Gila Éva marketingmenedzser adott tájékoztatást. Mint hangsúlyozta, a Gyulahús kategóriát teremtett a kenőmájasok piacán, az első cégek egyike, amely ilyen típusú terméket hozott forgalomba a 80-as évek elején. „Ezt az elsőséget a mai napig tartjuk, a piackutatások is ezt mutatják. Ma majdnem ugyanannyit adunk el a májasféleségekből, mint a szárazkolbászokból, -szalámikból: összesen kb. 2000-2000 tonnát. Mint kiemelte, májasaik a kezdetektől fogva glutén- és laktózmentesek, így a táplálékintoleranciában szenvedők étrendjébe is beilleszthetők. Arra is felhívta a figyelmet, hogy főzési alapanyagként is bátran használhatók.
A Gyulahús Kft. készítményei széles körében használja a Magyar Termék Nonprofit Kft. védjegyeit. A fogyasztóknak mindig is fontos volt a vásárolt termékek hazai eredete, - mondta Gila Éva - ez a szempont a Covid-járvány idején különösen lényegessé vált. A Magyar Termék védjegyek egyúttal a megbízhatóság és a minőség garanciáját is jelenti, ez is hangsúlyos üzenet a vásárlók számára.