Több mint 1 éves előkészítés után, sok száz ember lelkesedésének, jószándékának és akaratának köszönhetően 2025. február 3-án, hétfőn este felgördül a függöny a Corvin mozi Korda termében, és elkezdődik a filmszakma közös ünnepe.
Kocsis Ágnes Pál Adrienn című második játékfilmjét a filmvilág elsőszámú nemzetközi a seregszemléje, a 63. Cannes-i Filmfesztivál „Un certain regard” válogatása mutatja be májusban.
Párizsban ma délelőtt nyilvánosságra hozták a 63. Cannes-i Filmfesztivál hivatalos programjába meghívott játékfilmek részleges listáját. A május 12-én kezdődő seregszemle válogató bizottsága a nagyvilág filmművészetének újdonságait reprezentáló közel 4000 benevezett filmből válogatta a hivatalos programot, melybe Kocsis Ágnes új alkotása kapott meghívást.
Kocsis Ágnes Pál Adrienn című magyar-holland-osztrák-francia koprodukcióban készült második játékfilmjének a világpremierje az „Un certain regard” (Egy bizonyos tekintet) válogatásban lesz májusban. A rangos programban a közelmúltban Antal Nimród Kontroll, Mundruczó Kornél Johanna és Pálfi György Taxidermia című filmjei mutatkoztak be nagy sikerrel.
A böngészője lehet, hogy nem képes ezt a képet megjeleníteni. A Pál Adrienn című film Piroska, egy „túlsúlyos, érzéketlenné vált ápolónő” története, „aki nem tud ellenállni a krémes süteményeknek. Az elfekvő osztályon dolgozik, az életét körbefonja a halál. Egy napon útra kel, hogy megkeresse régen elvesztett gyerekkori barátnőjét. Miközben az emlékeit próbálja összegyűjteni, ellentmondásos utazásra indul a saját és azok emlékezetében, akikkel útja során találkozik.”
A Pál Adrienn a Pusztai Ferenc vezette KMH Filmben készült, a holland Isabella Films, az osztrák Freibauter Film, a francia Cinéma Defacto, Árpa Attila és a magyar Oblomova Film koprodukciójában. A forgatókönyvet a rendező Andrea Robertivel közösen írta, az operatőr Fillenz Ádám volt, a főszerepben Gábor Éva amatőr színész látható.
Kocsis Ágnes (Budapest, 1971) lengyel, esztétika és filmelmélet szakokon végzett az ELTE-n. 2003-ban két szemesztert ösztöndíjjal a római Centro Sperimentale di Cinematografia-n végzett el rendezés és forgatókönyvírás szakon, majd a Színház- és Filmművészeti Egyetemen diplomázott Grunwalsky Ferenc osztályában 2005-ben. Filmes tárgyú írásai, fordításai jelentek meg különböző filmes szaklapokban. Sikeres rövidfilmek után 2006-ban készítette Friss levegő című rendezői diplomafilmjét, mely a Magyar Filmszemlén elnyerte a legjobb elsőfilmet illető Simó Sándor-díjat, majd a nemzetközi közönségnek a cannes-i filmfesztivál Kritikusok Hete programjában mutatkozott be. Ugyanabban az évben A vírus című rövidfilmjével a cannes-i „Cinéfondation” programjába is meghívták, ahol a Tim Burton elnökölte zsűri díjjal méltatta.
A Friss levegő-t világszerte a legfontosabb nemzetközi filmfesztiválok tűzték műsorukra, Varsóban elnyerte a filmvilág filmkritikusait tömörítő FIPRESCI díját, majd az Európai Filmakadémia a legjobb elsőfilmnek járó European Discovery-díjra jelölte 2006-ban.
A máig töretlen siker megalapozta mind a közönség, mind pedig a szakma elvárásait következő munkája iránt, amit a Pál Adrienn beteljesíteni látszik. Kocsis Ágnes mindkét nagyjátékfilmjét Pusztai Ferenc, a KMH Film producere jegyzi, aki az idei Filmszemlén elnyerte a Legjobb Producer díját a Czukor Show, illetve a Team Building című filmekért.
A Pál Adrienn cannes-i díszbemutatójának időpontját, melyre az alkotók jelenlétében kerül majd sor, az elkövetkezendő hetekben hozzák nyilvánosságra a fesztivál szervezői. A magyar filmesek cannes-i részvételéről május elején sajtótájékoztatón számol be a Magyar Filmunió.
A 63. Cannes-i Filmfesztivál további meghívottjait, a rövidfilmeket, valamint a Rendezők Két Hete és a Kritikusok Hete elnevezésű, ún. párhuzamos programok 2010-es válogatását a jövő héten hozzák nyilvánosságra a francia szervezők.