Több mint 1 éves előkészítés után, sok száz ember lelkesedésének, jószándékának és akaratának köszönhetően 2025. február 3-án, hétfőn este felgördül a függöny a Corvin mozi Korda termében, és elkezdődik a filmszakma közös ünnepe.
Különleges látványban volt részük azoknak, akik 2012 októberében ellátogattak a Faur Zsófi Galériába, ahol egy óriási hófehér hullám ívelt végig a kiállítótérben. Ez az izgalmas jelenség installációként szolgált négy ékszertervező: Huber Kinga, Kecskés Orsolya, Stomfai Krisztina és Vékony Fanni víz tematikájú munkáinak. A kiállítást a hullámzó installáció ellenpontjaként Pecsics Mária fotóművész alkotásainak mozdulatlan mezőgazdasági tája tette teljessé.
A hazánkban kevéssé ismert kortárs, vagy autonóm művészi ékszer Nyugat-Európában már a hatvanas évektől virágzó műfaj. Münchenben, a Schmuck kortársékszer kiállításon 1959 óta minden márciusban találkozhatunk a világ minden tájáról érkező alkotásokkal. A nagymúltú, rangos esemény a szakmai körök fontos találkozóhelye, tervezők, műgyűjtők, muzeológusok és professzorok járják végig nem csak a központi kiállítást, hanem a városban hozzá csatlakozó ún. Schmuck Off Program közel 50 eseményének helyszíneit is.
Magyar művészcsoport teljes kiállítással most jelenik meg először müncheni Schmuckon. „Still waters run deep” címmel a Goldberg Stúdióban látható március 7-től a látványos hófehér hullám a különleges ékszerekkel és a CULTURA fotósorozat legújabb darabjaival.
A kiállított ékszerek öt művész különböző szemszögéből járják körül a víz témát. Huber Kinga légies, pausz papírból készült brossai az Eső, az Örvény, és a Felhő az áttetszőséget és a mozgást elegyítik. Kecskés Orsolya Zen kertjében a mozdulatlanná merevedett hullámzó víz az önmagunk megismeréséhez vezető életeken át tartó meditáció szimbóluma. Stomfai Krisztina kelyhet formázó gyűrűi a víz felfogására és egyben az élet bölcsőjére utalnak, a születésre, a befogadásra és a teremtésre, ami az alkotás maga. Vékony Fanni Folyók védelmében című nyakékével az élővizeink szennyezésére hívja fel a figyelmet, alapanyagként használja a damilt, ami hulladékként a vízi állatok sérüléséhez, sokszor halálához vezet. Pecsics Mária CULTURA című fotósorozatának témája az egymásrautaltság, a természetes víz és a mezőgazdasági termelés folytonos kölcsönhatása, amely évezredek óta meghatározza a táj arculatát.
Aki teheti látogasson el március második hetében Münchenbe, a kortárs ékszer központjába, ahol számos galériában és különböző alkalmi helyszíneken izgalmas kiállításokon találkozhat a világ minden pontjáról érkező ékszertervezőkkel, köztük a magyar csapattal is.
A fotókat Pecsics Mária készítette.