Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
A Lipóti és a Dia-Wellness közösen segíti az egészséges karácsonyt.
A Dia-Wellnessel közös fejlesztéseknek köszönhetően az egészségtudatos, ételallergiával küzdő, cukorbeteg, illetve fogyókúrázó vásárlók is találnak számukra megfelelő édességet. Bár a két cég közös múltja mintegy másfél évtizedre tekint vissza, ez idő alatt a Dia-Wellness számos Lipóti termékhez biztosította az alapanyagot, azonban a most induló együttműködés kiindulópontja az Almacukor piacra kerülése volt.
„A Dia-Wellness hosszú évek fejlesztése után néhány hónapja mutatta be világújdonságnak számító termékét, az Almacukrot, amely a finomított fehércukorral szemben kiválóan beilleszthető az egészséges életmódba, hiszen alacsony a glikémiás indexe és előállítása nem kémiailag történik – mint sok más fruktóz esetében –, hanem természetes alapanyagból, almából vonják ki. Erre figyelt fel a Lipóti, így közös fejlesztésekbe kezdtünk, mivel az utóbbi években rohamosan növekszik az ételallergiások, cukorbetegek és diétázók számára is fogyasztható termékek iránti kereslet” – mondta Antalicz Miklós, a Dia-Wellness Kft. tulajdonosa.
Ennek köszönhetően a karácsonyi édességek között már megtalálható az egészséges étrendbe illeszthető tejmentes, szénhidrátcsökkentett, Almacukorral édesített bejgli, mézeskalács, a gluténmentes, tejmentes, szénhidrátcsökkentett, Almacukorral édesített Eszterházy szelet, mákos-narancsos rolád és rumos-csokis kocka is.
„Az elmúlt 10 évben nem csak az ételintoleranciában és cukorbetegségben érintett emberek száma nőtt meg, hanem trenddé is vált, hogy egészségesen étkezzünk, mozogjunk, egészséges életmódot folytassunk. Az országban működő 220 mintaboltunkban a vásárlóktól folyamatosan kapjuk a visszajelzéseket, hogy szeretnék, ha minél több egészséges termékkel látnánk el őket. A karácsonyi időszak közeledtével slágertermék a bejgli, és sokan mondták, hogy szívesen vásárolnának a hagyományos bejglinkből, de mivel magasabb szénhidrát, illetve cukortartalommal rendelkezik, ezért nem azt választják. Ekkor úgy döntöttünk, hogy feltétlenül szeretnénk kielégíteni az ő igényeiket is. Ezért az almacukros, tejmentes, csökkentett szénhidráttartalmú bejgli kiváló alternatíva számukra, ami hosszan friss marad, mert rengeteg élelmi rostot tartalmaz. A Lipóti fontos célkitűzése, hogy a nagyanyáinktól eltanult fortélyokat a modern technológiákkal ötvözve átültesse az ipari termelésbe – ezáltal egyedülálló termékekkel találkoznak a vásárlók, ezért a bejglik csomagolásán szerepel is: nagyanyáink kezéből” – hangsúlyozta Bugyenszki Zoltán, a Lipóti Pékség sütéstechnológiai hálózatfejlesztője.
A Lipóti Pékség és a Dia-Wellness együttműködése az ünnepek után sem szűnik meg, a két cég folyamatosan megújuló termékpalettával szeretné kielégíteni az egészséges péksüteményekre és desszertekre vágyók igényeit.