Janó Manó első évadát több mint 1 millióan látták a világhálón, így minden bizonnyal sok családnak örömet okoz, hogy a friss, második évad, a Janó Manó És A Csodálatos Bolygolyóbis december 13-ától ingyenesen megtekinthető lesz a neten.
A Wizz Air Budapesten ünnepelte meg az eseményt, aminek tiszteletére a flotta egyik szuperhatékony Airbus A321 típusú repülőgépe egyedi festéssel mutatkozott be.
A Wizz Air, Európa egyik leggyorsabban növekvő légitársasága, Közép- és Kelet-Európa vezető diszkont légitársasága egyedülálló mérföldkőhöz érkezett: flottájához június 4-én csatlakozott a 100. repülőgép. Szintén az ünnepségen jelentette be a Wizz Air, hogy létrehozza a WIZZ Alapítványt, ami a légitársaság egyre növekvő közösségi szerepét tükrözve négy kulcsterületre fókuszál: az egészségügyre, az oktatásra, a gyermekgondozásra és gyorssegélyekre.
A Wizz Air flottája a légitársaság indulását követően mindössze 14 év alatt nőtt 100 gépesre, miközben több mint 155 millió utas élvezhette a WIZZ alacsony viteldíjait, és minden korábbinál több ember számára vált elérhetővé a repülés. A Wizz Air továbbra is fejleszti hálózatát, a lehető legalacsonyabb viteldíjakkal stimulálva a kevésbé lefedett piacokat azzal a céllal, hogy Európa top 5 légitársaságának egyikévé váljon. A Wizz Air növekedési terveit az is alátámasztja, hogy a légitársaságnak 2026 végéig bezárólag 268 csúcstechnológiájú repülőgépre van megrendelése, amellyel a flotta közel 300 gépesre növekszik, a WIZZ 100 millió utast szállít majd évente, és ebben mintegy 10 000 munkatárs segíti majd a vállalatot. Nagy hangsúly helyeződik a digitalizációra, ezáltal a Wizz Air még ügyfélközpontúbb, egyúttal még hatékonyabb lehet.
A WIZZ modern flottája, átlagosan 4,6 éves gépeivel a légitársaság ultradiszkont üzleti modelljének alapját képezi, csakúgy, mint a forradalmi Airbus A321 – a ma létező leghatékonyabb keskenytörzsű repülőgép. Az Airbus A320-hoz képest több ülőhely azt jelenti, hogy az A321 hatékonyabb és környezetbarátabb: az A321ceo típus 10% megtakarítást biztosít az egységköltségekben az A320ceo típushoz képest. 2023-ra a Wizz Air ülőhelyeinek 75%-a Airbus A321-esen lesz. A WIZZ újabb fokozatra kapcsol 2019-ben, amikor megkezdődik az Airbus A320neo családba tartozó 256 repülőgép érkezése. Az A320neo család gépei további 10% megtakarítást tesznek lehetővé az egységköltségekben még a jelenlegi A321ceo típushoz képest is. A repülőgépek Pratt & Whitney PW1100G-JM hajtóművekkel lesznek felszerelve, a kategóriájában leghalkabb és leginkább környezetbarát hajtómű legalább 16%-kal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást tesz lehetővé az A321ceo-hoz képest.
A Wizz Air tovább bővíti több mint 600 útvonalból álló széles hálózatát: 2018-ban és 2019-ben több mint 100 új járat indul. Magyarországon idén már 3 új útvonal indult: Athénba, Stavangerbe és Bázelbe, míg 2018 decemberében Debrecenből Dortmundba, Milánó Malpensára, Doncaster/Sheffieldbe, Bázelbe és Barcelonába, majd 2019 tavaszán Debrecenből Lárnakába, Palma de Mallorcába és Máltára indulnak új járatok. Folytatódik a WIZZ erős hazai növekedése: 2018-ban a légitársaság budapesti flottája három új géppel, míg a debreceni bázis egy új géppel bővül, az ülőhelykapacitás pedig 21%-kal nő. Mindez jelentősen hozzájárul a hazai gazdasághoz, összesen több mint 800 közvetlen munkahelyet teremt a Wizz Airnél és évente több mint 3100 munkahelyet támogat a kapcsolódó iparágakban, stimulálva a légiközlekedést, a turizmust és a vendéglátóipart.
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója elmondta: „2004-ben, amikor elindítottuk a Wizz Airt, tudtuk, hogy a légitársaság megváltoztatja majd az emberek életét, minden addiginál több utazó számára téve elérhetővé a repülést. Teljességgel arra fókuszálunk, hogy a lehető legalacsonyabb működési költségeket érjük el, ebből következően a piac legalacsonyabb viteldíjait nyújthassuk, és ennek köszönhető, hogy a Wizz Air mindössze 14 évvel első járatunk indulása után 100 repülőgépes légitársasággá vált. Az előttünk álló növekedés még jelentősebb, 2019-től érkeznek majd a forradalmi Airbus A320neo típuscsalád repülőgépei. Hosszú ideje támogató partnereink, az Airbus és a Pratt & Whitney, valamint a közelmúltban elért befektetési ajánlású adósminőségi osztályzatunk segítenek elérni céljainkat, hogy a Wizz Air legyen Európa top 5 légitársaságának egyike, a legalacsonyabb költségekkel működve, a lehető legalacsonyabb viteldíjon biztosítva egyedi utazási lehetőségeket még több utasnak.”
Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese elmondta: „A gazdasági konjunktúra egyik legfontosabb mutatója hagyományosan a légi szállítás teljesítménye. Magyarországon a légiközlekedés dinamikusan fejlődik, elsősorban a Wizz Airnek köszönhetően, amely egészen egyedülálló növekedést produkált az elmúlt 14 évben egy olyan piacon, amelynek szereplői talán minden más iparágnál élesebb versenyben vannak egymásal. Mára a Wizz Air repülőgépei Európa legtávolabbi reptereire közlekednek, és a légitársaság sikertörténete jó példája a hagyományosan magyar leleményességnek és vitalitásnak, amelyre mindannyian büszkék lehetünk. A magyar kormányzat lehetőségei szerint a jövőben is partnerként támogatja a Wizz Airt ambiciózus törekvéseiben."
„Az első Airbus 14 éve szállt fel a Wizz Air flottájában – mondta Eric Schulz, az Airbus kereskedelmi igazgatója. - Mára a WIZZ igazi sikertörténetté vált, és büszkék vagyunk, hogy nagy szerepet játszottunk ebben a történetben a leghatékonyabb és legalacsonyabb üzemeltetési költségeket biztosító repülőgéppel, amely a kényelem terén is verhetetlen, a piac legszélesebb egyfolyosós törzsével.”
Jessica Villardi, a Pratt & Whitney régiós alelnöke elmondta: „A Wizz Airt 2004-es indulása óta V2500-as hajtóműveink hajtják, és megtiszteltetés számunkra, hogy a ma érkező 100. repülőgép esetében sincs ez másképp. Az elkövetkező években is örömmel folytatjuk együttműködésünket a Wizz Airrel.”