Több mint 1 éves előkészítés után, sok száz ember lelkesedésének, jószándékának és akaratának köszönhetően 2025. február 3-án, hétfőn este felgördül a függöny a Corvin mozi Korda termében, és elkezdődik a filmszakma közös ünnepe.
A hangversenyt a MÁV Szimfonikus Zenekar youtube csatornájáról és facebook oldaláról egyaránt ingyenesen lehet majd megtekinteni.
Műsor
Mozart: Esz-dúr zongoraverseny K.449
Mahler: VI., a-moll, (Tragikus) szimfónia (Klaus Simon átirata kamarazenekarra)
közreműködik: Balogh Ádám (zongora)
vezényel Christoph Campestrini
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) életének legszebb, sikerrel, derűvel, bizakodással teli időszaka az a néhány év, amely Salzburgból Bécsbe költözése után következett. 1782-ben mutatták be a Szöktetés a szerájból című operát, ugyanebben az évben házasodott meg – boldog volt tehát, és sokat dolgozott mind zeneszerzőként, mind hangversenyező művészként. A kétféle tevékenység sokszor közös pályán futott, hiszen a hangversenyeken többnyire saját műveit adta elő, és e célra legalkalmasabb volt a zongoraverseny műfaja. 1782 és 1786 között tizenöt zongoraversenyt komponált.
Gustav Mahler (1860-1911) a zenetörténet egyik kiemelkedően érdekes alakja, akinek lényéről, emberi tulajdonságairól, előadóművészi (karmesteri) tevékenységéről és mindenekelőtt műveiről mindmáig szenvedélyes viták folynak. A romantika legutolsó fejezetét testesíti meg, azt a pontot, amelyen túl ez a stílus már nem folytatható, és szükségszerűen, törvényszerűen valami újnak kell következnie. A XX. század zenéjének nem egyetlen, de fontos kiindulópontja Mahler zenéje és világosan látható szellemi kapcsolata korának költészetével (Beaudelaire), valamint képzőművészetével, amelynek legjellemzőbb megjelenési formája a szecesszió. Zeneszerzői munkássága nem választható el karmesteri tevékenységétől: utóbbi révén volt alkalma jól megismerni a hangszerek természetét, a zenekar, mint üzem, működését és alkalma nyílt szimfóniáinak bemutatására is. Mahler a Hatodik szimfónia komponálása idején, 1903-1904-ben a bécsi udvari Opera zeneigazgatója, a mű ősbemutatója a németországi Essenben volt 1906. május 27-én, a szerző vezényletével.
Balogh Ádám Pécsett született 1997-ben. Hét éves korában kezdett zongorázni, korán kezdett versenyezni is: 13 éves koráig 8 országos zenei versenyen nyert első díjat. Közülük az egyik eredményeképpen a Budapesti Fesztiválzenekarral adott hangversenyt, Fischer Iván vezényletével. 12 éves korában felvették a Zeneakadémia Különleges Tehetségek Tagozatára, tanárai Némethy Attila és Eckhardt Gábor voltak. Jelenleg a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem hallgatója, tanárai Némethy Attila, valamint Gulyás Márta és Perényi Miklós (kamarazene).
Christoph Campestrini 1968-ban született Linzben, Anton Bruckner városában, a róla elnevezett Konzervatóriumban folytatta tanulmányait, és ezáltal különlegesen szoros kapcsolat fűzi a nagy osztrák zeneszerzőkhöz, Brucknerhez és Mahlerhez. Tanulmányait Linz után az Amerikai Egyesült Államokban folytatta, a Julliard Zeneakadémián zeneszerzést és vezénylést, a Yale Egyetemen pedig filozófiát és nyelveket tanult – anyanyelvén kívül angolul, olaszul, franciául, oroszul és spanyolul beszél. A MÁV Szimfonikusok hangversenylátogatói ismerhetik nevét, 2019-ben Bruckner IX. szimfóniáját is vezényelte zenekarunkkal, illetve 2020 februárjában ő vezényelte Beethoven Hármasversenyét, amelyben Maxim Vengerov játszotta a hegedűszólót. (a fentiek részletek Fenyő Gábor ismertetőjéből)
Szeretettel ajánljuk figyelmükbe a csütörtök esti Mozart&Mahler koncert karmesterével, Christoph Campestrinivel készült interjút, amelyben az esten elhangzó Mahler VI. szimfónia különleges zenei megoldásairól, és a közönség által is közkedvelt mester mindennapjairól, bizakodó terveiről is olvashatnak. Az interjút Hörömpöli Anna készítette.