A 100 éve született Darvas Ivánra és Makk Károlyra emlékeznek az idei MOZ.GO Magyar Mozgókép Fesztiválon első közös filmjük, az 1954-ben bemutatott Liliomfi felújítottváltozatának kópia premierjével. A Szigligeti Ede művéből született adaptáció máig a magyar filmtörténet egyik legszínesebb legkönnyedebb vígjátékának számít, amit több mint 6,5 millióan néztek meg a hazai mozikban és bő 70 év után sem vesztett semmit a népszerűségéből.
A rejtélyes és poétikus Tutaj színpad című kiállítás Katarina Šević munkájában több éves alkotói folyamatot jelenít meg.
©Katarina Šević: Tutaj színpad
A térbeli konstrukciókból, jelmezekből, objektumokból és fotókból kialakuló installációt a művész maga „az elhagyott színpad kelléktára“-ként határozza meg, amelyben minden tárgy, kép és kosztüm bizonyos szerepeket, élethelyzeteket és narratívákat idéz fel, sokrétű asszociatív jelkép- és referencia-rendszert kialakítva. Mindez a néző számára - a személyes és közösségi tapasztalat és traumák, esetleg a tudatalatti szféráját is megmozgatva - saját szerepének meghatározását is felkínálja. Ám így - a szociológia területén kidolgozott szerep-elméletbeli értelmezéshez hasonlóan - a szinház ebben az összefüggésben is metaforájává válik a társadalmi lét terepének és történéseinek.