Több mint 1 éves előkészítés után, sok száz ember lelkesedésének, jószándékának és akaratának köszönhetően 2025. február 3-án, hétfőn este felgördül a függöny a Corvin mozi Korda termében, és elkezdődik a filmszakma közös ünnepe.
2014. július 10. és 25. között tekinthető meg a Koreai Kulturális Központban, Kelmék új perspektívában címmel a koreai és magyar textilművesség találkozásának páratlan kiállítása.
A kiállított tárgyak túllépik a funkcionalitás határait és művészi alkotássá válnak. Youn Young-sook és Pak Gi-seong alkotásai a hagyományos koreai természetes festési technikákat és a modern textilművészet fúzióját jelenítik meg. Földi Kinga kreációiban a magyar tradicionális és egyéni technikák ötvözésével hoz létre új anyag felületeket és szabásmintákat.
A koreai természetes festéssel díszített kelmékből, modern hanbokokból és a koreai népviselet elengedhetetlen darabjából, a világon egyedülálló bélelt zokniból, a poszonból tevődik össze a tárlat egyik fele. Másik felén egyedi ékszerek, illetve szoborszerű, ugyanakkor hordható, meseszerű ruhák jelennek meg, melyekben a hagyományos díszítő technikák, mint a pié vagy a csipkeverés a mai innovatív anyagokkal és gyártástechnológiájával keveredik.
A mai gyorsuló világban egyre többen kezdenek visszatérni a természethez, így a naturális festéssel készült textileknek is van helye a modern textiliparban és divattervezésben, melyet Youn Young-sook és Pak Gi-seon kelméi kiválóan reprezentálnak. A bemutatott ruhaanyagok színezéséhez indigót, szappanfát, gardénia magvakat, filodendront és lac-ot használtak. A 15 különleges textil installációból és ruhadarabból álló kiállítás célja, hogy megmutassa, milyen változatos módon lehet becsempészni a hétköznapokba ezeket a gyönyörű, természetes színeket.
A több ezer éves hagyományokban gyökerező koreai kultúrában kiemelt szerepe van a színeknek, melyek az élet minden területén megjelennek, legyen az öltözködés vagy ételkészítés. Öt szín különösen nagy jelentőséggel bír a koreai emberek életében, mivel ezek a hiedelem szerint védelmet nyújtanak mind a négy égtáj, valamint a Föld közepe felől érkező veszedelmekkel szemben. A keleti filozófiában a következő alapszínek szimbolizálják az égtájakat: kék - kelet, fehér - nyugat, vörös - dél, fekete - észak, sárga - a Föld közepe. Ezek párhuzamba állíthatók az öt alapelemmel is; kék-fa, vörös-tűz, sárga-föld, fehér-fém, fekete-víz.
A színek mellett egy másik különleges motívum, a poszon is megjelenik.
Az egyedül Koreában jellegzetes tradicionális bélelt zokni, vagy más néven poszon népviseletük elengedhetetlen kelléke, melyet férfiak és nők egyaránt viselnek. Jellegzetessége a kissé csúcsos, láb formájú alakja, bővebb lábfej résszel és szárral. Ez a mindennapi élet fontos eleme volt, fokozta a hanbok (koreai tradicionális ruházat) szépségét, és a varrás minősége tükrözte viselőjének társadalmi rangját is. Az elmúlt pár évtizedben Koreában a nyugati ruhák elterjedése háttérbe szorította a poszon-t, azonban máig fennmaradt, hála a koreai népviselet és divat szerelmeseinek.
Földi Kinga a divat és a művészet határterületén dolgozva szoborszerű, hordható, mégis kissé meseszerű ruhákat tervez. Munkái kiindulópontja mindig az anyag, amelyekből különböző tradicionális és egyéni technikákkal izgalmas felületeket hoz létre. Szabásminták nélkül, kísérletezéssel alkot, mivel fontos számára az egyediség és a megismételhetetlenség, ragaszkodik hozzá, hogy egy ruhát csak egyszer készítsen el, megőrizve munkáinak művészi értékét. Munkái inspirációs forrása éppen ezért mindig olyan korstílusokhoz kapcsolódik, melynek formavilága harmonikus formába foglalja burjánzó anyagfelületeit, kollekciói a rokokó kor sziluettjeit idézik, vagy keverékei ázsiai és európai öltözékeknek. Fokozatosan sodródott a divat irányába, míg látásmódjában mindig megmaradt textilművésznek. Tervezéseit kevéssé befolyásolják az aktuális trendek. A tervező ökologikus gondolkodásmódja megnyilvánul a természetes anyagok használatában vagy a szabászati hulladék újrahasznosításában. A természetes anyagok közül kiemelt jelentősége van a hernyóselyemnek. Szépsége, természetes fénye, jó fizikai tulajdonságai miatt évek óta kizárólag ezzel az anyaggal kísérletezik.
Munkáit 2007-től a Baharat fantázianév alatt készíti. A Baharat szó fűszert jelent, amely illatos, színes, édes, csípős, minden érzékszervünkre hat, akárcsak a hamarosan nyíló kiállítás.
A tárlathoz július 14-én és 15-én workshopok is kapcsolódnak, melyeken a koreai batikolás technikáját próbálhatják ki az előzetesen regisztrált vendégek.
A kiállításon a koreai és magyar művészet harmóniája mutatkozik meg azzal, hogy a két nemzet textilművészetének egy szelete találkozik.
Kelmék új perspektívában.
Koreai Kulturális Központ
1124 Budapest Csörsz u. 49-51