2017. december 12. - kedd

Monika Kruse interjú

Kinyomtatom...

A közelgő szilveszteri Deadcode parti alkalmából olvashattok az alábbiakban egy interjút az est egyik sztárvendégével: Monika Kruse-zal.

Lassan 20 éve vagy a tánczenei színtér meghatározó tagja, az első szólóalbumod egy éve jelent meg. Elégedett vagy-e a kapott visszajelzésekkel, illetve milyen pluszt hozott ez a lemez az életedbe?
Az első szólóalbumom, a „Changes of Perceptions” óriási lépés volt a karrieremben. Egy lemezt amúgy is nagy dolog összehozni, de ez most valahogy sokkal személyesebbre sikerült. Ahogy néhány cím is mutatja, mint a „Hope”, „Don’t come close to me” avagy a címadó „Changes of Perceptions”, majdnem az összes zenének egyéni mondanivalója van, melyet a saját életemből merítettem. Egy kicsit tartottam attól, vajon megértik-e az emberek amit ki akartam fejezni, így miután rengeteg pozitív visszacsatolás jutott el hozzám, rendkívül meghatott voltam. Néha bizony elérzékenyülök, mikor az album számait kérik a szettem közben.

A lemezen Gregor Tresherrel dolgoztál együtt. Folytatod vele az együttműködést vagy ez egy egyszeri alkalom volt?
Gregornak korábban volt pár megjelenése a kiadómnál és sokszor beszéltünk róla, hogy egyszer közösen kellene stúdióba vonulnunk. Két évünkbe telt míg ezt összehoztuk, hiszen mindketten rémesen elfoglaltak voltunk, ráadásul nem is egy városban éltünk. A közös munkánknak nagy sikere lett, a „GMTK” projektünkkel az INTACTO és TERMINAL M labeleken voltak megjelenéseink. Gregor ebben az évben a szólóalbumával foglalatoskodott, így sajnos elmaradt a közös munka, de jövőre ismét fogunk együtt dolgozni, ha találunk erre megfelelő időt.

Az album után 3 remix csomag jelent meg a 2009-es év során. Mesélnél erről nekünk!
Mikor az albumot készítettem, folyamatosan gondolkodtam rajta, hogy a kedvenc producereimet kellene felkérnem a remixekre, mivel érdekelt, mit tudnának hozzátenni, illetve hogyan tudnák a saját szájízük szerint értelmezni az én mondandómat. Sajnos nem sikerült mindegyikükkel megállapodnom az idő rövidsége miatt, de nagyon boldog vagyok hogy olyan fantasztikus előadók fogadták el a felkérésem, mint 2000 and one, Heartthrob, Marek Hemmann és Sierra Sam. És ne feledkezzünk el a TERMINAL M neveiről sem, úgy mint Erman Erim, Broombeck vagy Luca Morris akik szintén hihetetlen munkát végeztek!

Mit gondolsz, mi lesz a nagy dobás 2010-ben, ha a stílusokat nézzük? Jelenleg a tech house egyre erősebb, és újra rengeteg kiváló groovy techno jelenik meg.
Sajnos nem vagyok jövőbelátó, de biztos vagyok benne hogy bármilyen változás fog történni, az érdekes és izgalmas lesz. Nem lenne rossz például ha egy kicsit visszajönne a house vagy a soulful zene, én ezzel kezdtem a karrierem és nagyon a szívemhez nőttek ezen stílusok. Fontosnak tartom, hogy mindig mozgásban legyen a zene, hiszen mennyire unalmas lenne akár egy szetten belül is ugyanazt a stílust erőltetni végig? Tudom, hogy főleg a fiatalabb generáció számára nehezebb megélni, hogy egy kedvencük úgymond „stílust vált”, de meg kell hogy értsék, erről a változásról szól a zene maga, ez tartja életben az egészet. Amikor kezdtem, az acid jazz, funk, soul és deep vagy vokális house határozta meg a szettjeim. Ezután váltottam keményebb ütemekre, de ezzel egy időben még mindig játszottam finomabb zenéket a megfelelő helyeken. Mindig is nyitott voltam a különböző stílusok felé, és izgatottan várom mit hoz a jövő!

Folytassuk az elmélkedést! Hol játszanál legszívesebben, ahol még nem volt lehetőséged, illetve kivel back2backeznél a legszívesebben?
Van néhány hely, ahol tényleg nagyon szeretnék fellépni és nem volt lehetőségem. Az egyik ilyen Dél Afrika. De ennél talán sokkal fontosabb az, hogy ahol megjelenek, ott az emberek megértsék, amit sugárzok feléjük a zenémmel. A back2back mindig nagy kihívás, itt is fontos a megértés, méghozzá a DJ-ek között. Létrehozni egy közös történetet ami folyamatosan előre halad, nagy kihívás. Joel Mull, Luca Moris vagy Ben Klock azt hiszem olyan művészek, akikkel ez remekül sikerülne.

Beszéljünk „No Historcial Backspin” elnevezésű alapítványodról. Még mindig dolgozol jótékonysági rendezvényeken, vannak ezzel kapcsolatos további terveid?
Épp most tartottunk egy „No Historcial Backspin” partit Lipcsében, ahol a zene nyelvén szólaltunk fel a rasszizmus, homofóbia, szexizmus és az erőszak ellen. A pénzt ami összejött, jótékony célra ajánlottuk fel egy karitatív szervezetnek, akik a rasszista megkülönböztetés áldozatainak javára fordítják majd. Ezeken a bulikon minden fellépő ingyen zenél, szóval még nehezebb összehozni egy ilyen rendezvényt, de szerintem nagyon fontos hogy folyamatosan megrendezzük őket. Ezek a témák amiket felsoroltam, minden országban, minden városban jelen vannak és ha a média nem is kezeli felkapott témaként, egyre csak nő az áldozatok száma. Így természetes hogy küzdenünk kell ellenük és szilárd elhatározásom, hogy folytatom a harcot további rendezvények szervezésével.

Szilveszterkor Budapesten zenélsz, mit vársz a bulitól és a magyar közönségtől?
A Szilveszter mindig különleges esemény és nagyon várom, hogy Budapesten tölthessem Veletek! Még nem tudom mit fogok játszani, ehhez éreznem kell a közönség energiáit, de szerintem egy funky techhouse szett lesz belőle, rengeteg érzelemmel. Remélem mindannyian eljöttök és jól érzitek majd magatokat, találkozunk Szilveszterkor!

Még nem értékelted

Hirdetés

Kapcsolódó cikkek

Modern Art Orchestra

A Modern Art Orchestra karácsonyi koncertje.

Tabea Zimmermann

2017. december 7-én (csütörtökön) 19:30-tól a MÜPA Bartók Béla Nemzeti Hangversenytermében.

Sárik Péter Trió

2017. december 8. 20.00: Feat. Berki Tamás, Falusi Mariann, Szőke Nikoletta, és Luiza Zan.