Egy tisztességes pápaválasztós film. Majdnem végig. Ugyanis sokan úgy fogják érezni a sztori utolsó csavarja után, hogy mégsem annyira tisztességes ez a film. Ennél konkrétabbat nem lehet mondani anélkül, hogy valamit el ne szpojlerezzünk a történetből.
A nemzetközi monokróm festészet négy jeles alkotójának egy-egy festményét mutatja be a Szépművészeti Múzeum október 16-án nyíló kabinet-kiállítása. A múzeum 19. és 20. századi Gyűjteménye által szervezett kiállítás-sorozat legújabb tárlatán Günther Umberg, Phil Sims, Marcia Hafif és Joseph Marioni festményeivel találkozhat a közönség. A Vass László Gyűjteményből válogatott alkotások január közepéig láthatóak a Szépművészetiben.
Vass László gyűjtői tevékenysége a hetvenes évek közepén indult, az idős festő barát Barcsay Jenő biztatására. Kezdetben a hazai absztrakt művészet mestereit, Barcsay mellett Korniss Dezső, Gyarmati Tihamér és Tóth Menyhért műveit gyűjtötte.
A kilencvenes évek közepétől gyűjtői érdeklődésének súlypontja a nemzetközi anyagra tevődött át. Az elmúlt tíz év szerzeményei (többek közt Josef Albers, Robert Mangold, Max Bill, Bridget Riley, Peter Haley, Jesús Rafael Soto művei), az európai és amerikai op art és kinetikus művészet, a konkrét művészet és a minimal art körébe sorolhatók.
A Veszprémben 2003-ban megnyílt Vass László Gyűjtemény olyan nemzetközi példákkal állítható párhuzamba, mint amilyen a Mouans-Sartoux-i Espace de l'art concret, vagy a waldenbuchi Museum Ritter.
Vass László 2005-ben kezdte el a nemzetközi monokróm művek gyűjtését, mely mostanra Közép-Kelet-Európában is egyedülálló kollekcióvá nőtte ki magát. A jelen kiállításon bemutatásra kerülő művészek a nyolcvanas évektől induló radikális festészet legjelentősebb képviselői, egyben az irányzat teoretikusai.
Phil Sims, Marcia Hafif, Joseph Marioni és Günter Umberg a nyolcvanas években szerveződött New York-i Radikális Festészet Csoport tagjai. A csoport a festészet radikális újragondolását, a festői tevékenység alapokra történő lebontását tűzte ki célként. Sims, Hafif és Marioni részt vett a Williams College Museum of Art-ban, 1984-ben szervezett, korszakalkotó jelentőségű Radikális Festészet című kiállításon.