Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
A Starbucks arra törekszik, hogy minél több lehetőséget teremtsen a nőknek a munkaerőpiacon.
A vállalat női alkalmazottainak száma évről évre növekszik Magyarországon, miközben világszerte a helyi igényeknek megfelelő kezdeményezésekkel segíti a női munkavállalók sikerét. A Starbucks a világ különböző pontjain található kávéültetvények közelében élő, a Starbucks Foundation támogatásában részesült nők bemutatásával ünnepli a nemzetközi nőnapot.
A Starbucks Magyarországon is élen jár női munkavállalók támogatásában: alkalmazottainak immár 80 százalékát teszik ki a női dolgozók, míg világviszonylatban ez a mutató 67 százalékra tehető. A cégnél a döntéshozók közel felét nők alkotják jelenleg, a vállalat célja, hogy ezt az arányt tovább növelve 2020-ra a vezetők több mint fele nő legyen.1
„A Starbucks több mint munkahely. Itt nemcsak óriási tudást, hanem megbecsülést és folyamatos motivációt is kapunk. Számunkra kiemelkedően fontos, hogy a szakmai fejlődés mellett egy olyan közösségbe járjunk be nap mint nap, amelynek tagjaira bármikor számíthatunk” – mondta el Szabó Dominika a Starbucks baristája, aki jelenleg üzletvezető helyettesi tréningjét végzi.
„A legelső magyarországi kávézó nyitása óta tagja vagyok a Starbucks csapatának. Szerencsésnek érzem magam, hogy a kezdetektől részese vagyok a közös fejlődésnek – mondta el Molnár Dóra, a Starbucks magyarországi opertional services managere. Az évek során rengeteg támogatást kaptam a főnökeimtől, kollegáimtól szakmai és emberi oldalról egyaránt. Segítségükkel olyan határokat léptem át, amelyre korábban azt gondoltam, nem lennék képes. Az itt töltött idő megtanított, hogy a változások a javunkra válnak. Nem kell nagy dolgokra gondolni, elég először csak egy apró lépés, majd ezután a többi, hogy elérjük a célunkat.”
„A Starbucks hisz abban, hogy a nők támogatásával egész közösségek sorsát fordíthatjuk jobbra. – mondta el Kerek Fanni a Starbucks magyarországi brand managere. Célunk, hogy ne csak a világ különböző pontjain megtalálható kávézóinkban dolgozó partnereinket támogassuk, de minél több, a kávétermelésben részt vevő vagy az ültetvények közvetlen közelében élő nőnek nyújtsunk egészségügyi, anyagi és oktatási támogatást, amelyből nemcsak ők, hanem rajtuk keresztül a családjuk és környezetük is részesül majd.”
A vállalat pontosan egy éve tűzte ki célul, hogy különböző, a női egyenjogúságot szorgalmazó, a higiéniai és gazdasági fejlődésre fókuszáló szervezeteken keresztül 250 000 olyan nőnek nyújtson támogatást 2025-ig, akik a tea- és kávéültetvényeken dolgozó közösségek tagjai. A Starbucks olyan szervezeteken keresztül juttatja el a támogatást a közösségekhez, mint a Barefoot College, a CARE, a Days for Girls International, a Lutheran World Relief (in Colombia and Indonesia), a Roger Federer Foundation, a Send a Cow, a UNICEF Ethical Tea Partnership, a Instituto del Café’ de Costa Rica, a Malala Fund vagy a World Relief. Eddig összesen 11 közösséget támogatott a vállalat 4 millió dollár értékben. A programban résztvevő szervezetek nemcsak a megfelelő oktatásban való részvételt teszik lehetővé a nők számára, hanem megoldást kínálnak az esetlegesen felmerülő, a közösségeket érintő higiéniai és egészségügyi problémákra is.
A Starbucks Stories oldalon most bemutatott, a támogatásban már részesült indonéz, indiai és kolumbiai nőkön keresztül olyan személyes történeteket ismerhetünk meg, amelyek egy egész közösség fejlődésére lesznek hatással a jövőben.