Fröccsben a rozé, prémiumborként a fehér tarol a fesztiválokon

A Borháló idén negyedik éve felel a nagy nyári fesztiválok – a Volt, a Balaton Sound, a Sziget, a B.my.Lake és a Strand Fesztivál – alap- és prémiumbor-kínálatáért a vendéglátó egységek kizárólagos beszállítójaként.

A cég a fogyási adatokból kiindulva folyamatosan monitorozza a fesztiválozók fogyasztási szokásait. A fröccsben és tisztán is fogyasztható zamatos boroknak mára stabil táboruk van a nyári rendezvényeken. A rozéból készített különböző fröccstípusok a fesztiválozók egyre nagyobb kedvencei – mondja Kathona Krisztián, a Borháló borbeszerzésért is felelős alapító tulajdonosa. A hidegen csapolt rozéból 2018-ban 14 százalékkal kellett többet a helyszínekre szállítani, mint két évvel korábban; az így kimért közel 15 ezer liter rozé a nagy kiszerelésben beszállított fehér alapbor értékesítését 11 százalékkal haladta meg. A kimért, csapolt fehérek eközben közel 30 százalékkal erősödtek, a prémium fehérborok értékesítése pedig csaknem megtriplázódott három év alatt. Az öt Sziget-fesztiválon a Borháló 2018-ban közel 40 ezer liter bort értékesített kimérésre alkalmas nagy kiszerelésben vagy palackban, ennek a felét tették ki a rozék, míg a másik felét 48 százalékban fehér- és mindössze 2 százalékban vörösborok alkották.

A Borháló az egy látogatóra jutó borfogyasztás növekedését szeretné elérni a nagy nyári fesztiválokon. „A fogyasztók igényeire figyelve jó ivású, karakteres savgerincű fehéreket és kicsit illatosabb, üdébb rozékat viszünk a Sziget-rendezvényekre idén is, a vörösnek pedig reprezentációs feladata is van, hiszen sok fesztiválozó először jár Magyarországon, és ez az első találkozása hazánk minőségi boraival” – mondja Kathona Krisztián.

A 2018-as fesztiválszezonhoz hasonlóan a Borháló partnere idén is a Mátrai borvidéket képviselő Dubicz Borászat lesz. A sauvignon blanc alapú Sziget White-nak, valamint a kékfrankos és pinot noir házasításából készült Sziget Rosénak tisztán és fröccsként is mindig frissnek, élvezetesnek kell lennie. Ennek érdekében a két alapbort hűtve, oxigéntől elzárva, acéltartályokban tárolják a pincészetben, és a fogyást figyelve rugalmasan, frissen letöltve, 10 literes bag-in-box kiszerelésben szállítják a helyszínekre a rendezvények ideje alatt. A gyors kiszolgálást csapológépek biztosítják. A Sziget White és a Sziget Rosé palackban is vásárolható lesz, hozzájuk harmadikként csatlakozik a kékfrankosból és cabernet franc-ból házasított Sziget Red. A különleges élményre vágyók, illetve a magyar borkészítéssel először találkozó külföldi vendégek a Dubicz reprezentatív prémiumszortimentjéből is válogathatnak a fesztiválokon.

Az öt nagy Sziget-rendezvényen kívül idén is a Borháló lesz az EFOTT, vagyis az Egyetemisták és Főiskolások Országos Turisztikai Találkozója beszállítója – a fesztivál július 9-én kezdődik Velencén. A márka emellett bővülő megrendelői körnek szállít a HoReCa-szegmensben, így a vendégek az ország egyre több éttermében, vendéglátóhelyén találkozhatnak a Borháló gondosan kiválasztott minőségi tételeivel a ház boraként vagy prémiumborként.

Megújul a Borháló

• Magyarország legnagyobb boros franchise-hálózata arculatváltáson esik át.

• A cég exkluzívan készített és forgalmazott borokkal erősít a prémiumszegmensben.

• Az alternatív kiszerelések megmaradnak, ma a Borháló tartja Magyarország legnagyobb magnumválasztékát.

• A most bevezetett fiatalos arculat a kötelező dizájnfrissítésen túl a márka nyitottságát, rugalmasságát, vevőközeliségét jeleníti meg.

A Borháló a Style Communication kreatív csapatának bevonásával megújítja arculatát és jelmondatát. A webes felületeken, a központi rendezvényeken június elejétől már az új dizájnnal találkozhatnak a vásárlók, a franchise-partnerek az egyes üzletekben fokozatosan térnek át az új megjelenés használatára – tájékoztatott Ádám Boglárka, aki 2019 januárjában vette át a cég marketingtevékenységének irányítását.

Az új dizájn támaszkodik a régi örökségére, de újradefiniálja a Borháló üzenetét. „A megszakított keret a nyitottságot szimbolizálja, és megadja a lehetőséget a logó kiegészítésére pl. az üzletágak nevével vagy a franchise-partnerek esetében a településnévvel. A két alapszín, a fekete és a fehér mellé bekerült a zöld is, ami a frissességet, a dinamizmust, a természetet, a tudatosságot jelképezi” – mondta a marketingvezető. „A Borháló üzleteiben a borértő vásárlóktól a borokkal most ismerkedő érdeklődőkig mindenkinek segítséget tudunk adni a választáshoz, hogy megtalálja a személyiségéhez és az alkalomhoz illő tételt. Az új szlogen – Együtt borozunk – a Borháló boltjainak családias jellegére utal, ugyanakkor kifejezi a vevők, a kereskedők, a franchise-központ és partnerpincészetek szoros együttműködését is” – tette hozzá Ádám Boglárka. Az arculat és a jelmondat megújítása több, mint ráncfelvarrás. 2013-as indulásakor a márka azzal tört be a piacra, hogy a minőségi borokat a hagyományos 0,75 literes üvegpalack mellett nagyobb kiszerelésekben is forgalmazta, és megtanította vásárlóinak, hogy ugyanahhoz a borhoz minőségi kompromisszum nélkül kedvezőbb áron is hozzájuthatnak. A vevőkkel történő közvetlen és hiteles kommunikációt megkönnyítette a franchise-felépítés, a Borháló kereskedői ugyanis a helyi közösségekből kerülnek ki, törzsvásárlóikat személyesen ismerik. A gazdaságos kiszerelésekre és a közvetlen kapcsolatra helyezte a hangsúlyt a régi dizájn és a jelmondat is: „Nálunk más a mÉrték”.

A márka az elmúlt években sikeresen bővítette tevékenységi körét, növelte szállításait a HoReCa-szektorban, és 2016-tól a Sziget-fesztiválrendezvények beszállítója lett. A kiskereskedésekben „saját márkás” borok jelentek meg, ami alatt a Borháló esetében nem cégesre címkézett beszállított termékeket kell érteni, hanem olyan exkluzív tételeket, amelyeket az ötletgazda alapító tulajdonos, Kathona Krisztián közösen álmodott meg és készített el a partnerpincészetek borászaival a fogyasztói igények alapján. A boltokban ma a gazdaságos kiszerelésű minőségi tételek mellett – Magyarország legnagyobb magnumpalackos választékát pl. jelenleg a Borháló tartja – gazdag kínálat várja a vevőket a prémiumszegmensben is.

Közel ötven boltjával a Borháló Magyarország legkiterjedtebb bor-kiskereskedelmi franchise-hálózata. Idén új településeken, illetve településen belül új helyen létesülnek Borháló boltok: az újbudai üzlet a Móricz Zsigmond körtéren már áprilisban megnyitott, a közeljövőben Budapesten a Vízivárosban, továbbá Dunakeszin, Budaörsön és Tatán is új egységgel bővül a hálózat.

„Az arculattervezés meghatározó eleme az új, egyszerű, laza, mégis karakteres logó, ami a lehető legtöbb kommunikációs platformon megjelenik majd. A keret jelképesen összefogja a Borháló által kínált palettát, választékot, üzletágakat. Mert a Borháló tényleg egy hálózat, ami nagyon sok borfajtát, márkát, ízt foglal magába. Az arculati kézikönyv kialakítása során fontosnak tartottuk, hogy a logó mindig kiegészüljön a Borhálóhoz kapcsolódó különböző csoportok, üzletek neveivel és egy sokatmondó szlogennel, hiszen mi együtt borozunk!” – foglalta össze a dizájn kreatív üzenetét Szabó Ádám, a Style Communication operatív vezetője.