Art is Business Díj: Fidelio különdíj - „Művészek a művészekért”

Vállalatok szeptember 30-ig jelentkezhetnek.

2019 decemberében osztják ki az első Art is Business Díjat a hazai nagyvállalatok, kis-és középvállalkozások valamint mecénások között. Az elismerés annak érdekében jött létre, hogy megmutassa azokat, akik hittel és tudatos gondolkodással tevékenykednek a művészeti szegmensben és szponzorálják, illetve támogatják a kulturális intézményeket, projekteket és művészeket. A szervezők a díjra szeptember 30-ig várják a pályázó cégek jelentkezését és a mecénások jelölését. A meglévő díjak mellé egy igazán egyedi elismerés is érkezik: a „Művészek a művészekért”, a Fidelio magazin különdíja azokra a törekvésekre kívánja felhívni a figyelmet, amelyeket a kultúrában tevékenykedő művészemberek tesznek saját kollégáik és a művészeti szféra támogatása érdekében önerőből, nem ritkán saját erejükön és lehetőségeiken felül is.

„A Fideliót kiadó Programmagazin Kft. elkötelezett híve a kiemelkedő művészeti értékek támogatásának, és fontosnak tartja a kulturális szcéna magánfinanszírozásból történő támogatásának előmozdítását, a potenciális támogatók bevonását, aktiválását. Ezért csatlakoztunk nagy örömmel, az elsők között a frissen indult Art is Business Díjhoz, amelyet hiánypótló és fontos kezdeményezésnek tartunk.”

A felajánlott Fidelio különdíjjal azokra a törekvésekre kívánják felhívni a figyelmet, amelyet a kultúrában tevékenykedő művész-emberek tesznek saját kollégáik és a művészeti szféra támogatása érdekében önerőből, nem ritkán saját erejükön és lehetőségeiken felül is. A "Művészek a művészekért" elnevezésű elismeréssel a Fidelio szerkesztőségének és az Art is Business Díj kuratóriumának közös döntése alapján minden évben egy személyt tüntetünk ki, akinek erőfeszítéseire a Fidelio nyomtatott és online felületén hívjuk fel a figyelmet.

Az Art is Business Díj azokat a felelősen gondolkodó vállalatokat és mecénásokat hivatott elismerni, akik nyitott és befogadó szellemiséggel, tudatos választás útján lépnek kapcsolatba a művészeti élet képviselőivel és projektjeivel, majd közös gondolkodás útján alakítanak ki működő konstrukciókat a közös jó érdekében. A vállalatok mellett fontosnak tartják elismerni azokat a háttérben tevékenykedő patrónusokat, mecénásokat is, akik az elmúlt két évben valamilyen formában támogatták a művészeti szcénát.

A Magyarországon hiánypótló elismerés kimondottan imázsformáló és értékteremtő céllal jött létre, annak érdekében, hogy a kultúrára szánt forprofit támogatás eszméjét erősítse, és segítse beépülni a cégek brandépítésének folyamataiba, valamint előmozdítsa a vállalat kultúra iránti elköteleződését.

A leginkább arra érdemes ajánlásokat és pályázatokat hatfős kuratórium vizsgálja át. A kuratórium tagjai: Fehér Zsuzsanna, a Ludwig Múzeum marketing- és kommunikációs vezetője, Juhász Dóra, a MÜPA PR-vezetője, Vég Szilvia, a Jurányi Inkubátorház kommunikációs vezetője, Drucker Dávid, a Trafó marketing- és kommunikációs vezetője, Batta Barnabás, a Mitte Communications stratégiai igazgatója, Balogh Máté András, a kortársPRos ügyvezetője.

Pályázati információk itt.