Több mint 1 éves előkészítés után, sok száz ember lelkesedésének, jószándékának és akaratának köszönhetően 2025. február 3-án, hétfőn este felgördül a függöny a Corvin mozi Korda termében, és elkezdődik a filmszakma közös ünnepe.
Vállalatok szeptember 30-ig jelentkezhetnek.
2019 decemberében osztják ki az első Art is Business Díjat a hazai nagyvállalatok, kis-és középvállalkozások valamint mecénások között. Az elismerés annak érdekében jött létre, hogy megmutassa azokat, akik hittel és tudatos gondolkodással tevékenykednek a művészeti szegmensben és szponzorálják, illetve támogatják a kulturális intézményeket, projekteket és művészeket. A szervezők a díjra szeptember 30-ig várják a pályázó cégek jelentkezését és a mecénások jelölését. A meglévő díjak mellé egy igazán egyedi elismerés is érkezik: a „Művészek a művészekért”, a Fidelio magazin különdíja azokra a törekvésekre kívánja felhívni a figyelmet, amelyeket a kultúrában tevékenykedő művészemberek tesznek saját kollégáik és a művészeti szféra támogatása érdekében önerőből, nem ritkán saját erejükön és lehetőségeiken felül is.
„A Fideliót kiadó Programmagazin Kft. elkötelezett híve a kiemelkedő művészeti értékek támogatásának, és fontosnak tartja a kulturális szcéna magánfinanszírozásból történő támogatásának előmozdítását, a potenciális támogatók bevonását, aktiválását. Ezért csatlakoztunk nagy örömmel, az elsők között a frissen indult Art is Business Díjhoz, amelyet hiánypótló és fontos kezdeményezésnek tartunk.”
A felajánlott Fidelio különdíjjal azokra a törekvésekre kívánják felhívni a figyelmet, amelyet a kultúrában tevékenykedő művész-emberek tesznek saját kollégáik és a művészeti szféra támogatása érdekében önerőből, nem ritkán saját erejükön és lehetőségeiken felül is. A "Művészek a művészekért" elnevezésű elismeréssel a Fidelio szerkesztőségének és az Art is Business Díj kuratóriumának közös döntése alapján minden évben egy személyt tüntetünk ki, akinek erőfeszítéseire a Fidelio nyomtatott és online felületén hívjuk fel a figyelmet.
Az Art is Business Díj azokat a felelősen gondolkodó vállalatokat és mecénásokat hivatott elismerni, akik nyitott és befogadó szellemiséggel, tudatos választás útján lépnek kapcsolatba a művészeti élet képviselőivel és projektjeivel, majd közös gondolkodás útján alakítanak ki működő konstrukciókat a közös jó érdekében. A vállalatok mellett fontosnak tartják elismerni azokat a háttérben tevékenykedő patrónusokat, mecénásokat is, akik az elmúlt két évben valamilyen formában támogatták a művészeti szcénát.
A Magyarországon hiánypótló elismerés kimondottan imázsformáló és értékteremtő céllal jött létre, annak érdekében, hogy a kultúrára szánt forprofit támogatás eszméjét erősítse, és segítse beépülni a cégek brandépítésének folyamataiba, valamint előmozdítsa a vállalat kultúra iránti elköteleződését.
A leginkább arra érdemes ajánlásokat és pályázatokat hatfős kuratórium vizsgálja át. A kuratórium tagjai: Fehér Zsuzsanna, a Ludwig Múzeum marketing- és kommunikációs vezetője, Juhász Dóra, a MÜPA PR-vezetője, Vég Szilvia, a Jurányi Inkubátorház kommunikációs vezetője, Drucker Dávid, a Trafó marketing- és kommunikációs vezetője, Batta Barnabás, a Mitte Communications stratégiai igazgatója, Balogh Máté András, a kortársPRos ügyvezetője.
Pályázati információk itt.