Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
Az OMÉK-on dübörög tovább a kampány.
Az Agrármarketing Centrum (AMC) húszezer literes óriás akváriummal, látványkonyhával és kóstoltatásokkal várja a „Kapj rá!” standjához látogatókat a 79. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK). A 2019. szeptember 26-29. között a HUNGEXPO területén zajló halfogyasztást ösztönző „Kapj rá!” kampány keretében nem csak a közönséget szolgálják ki finom fogásokkal és ínycsiklandó halételekkel, szakmai előadásokkal is készülnek a halászati ágazat képviselői.
Az Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA) és Magyarország társfinanszírozásával megvalósuló, 2023-ig tartó „Kapj rá!” kampánynak az elsődleges célja a hazai halfogyasztás növelése. Az AMC ennek a kampánynak a keretében rendezvényes és média-megjelenésekkel, az új „Kapj rá!” mobil applikációval, illetve online és social média adta eszközökkel népszerűsíti a halat és a halfogyasztást. Magyarország legnagyobb agrárágazati eseményén, az OMÉK-on a „Kapj rá!” kétszáz négyzetméteren, a HUNGEXPO A pavilonjában várja a látogatókat.
„A Kapj rá! kampány idei megjelenéseinek legjelentősebb állomása az OMÉK, hiszen többek között egy látványkonyhával népszerűsíti a halakat és a halételeket. Tudvalevő, hogy halfogyasztásban európai szinten mi magyarok sereghajtók vagyunk, mindössze 6 kg/fő az éves halfogyasztásunk. A kampány egyik kulcsfontosságú eleme, hogy olyan halételek receptjeit ajánlja a fogyasztók figyelmébe, amelyek könnyen elkészíthetők, egészségesek és változatosak is” – mondta el Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője.
„Naponta kétszer a látványkonyhában olyan fogásokat kínálunk a látogatóknak, mint a roston sült süllőfilé halászlé mártással, a harcsaropogós kapros-fokhagymás tejföllel, vagy a bőrén sült fogasfilé bakonyi mártással. A recepteket természetesen különböző kiadványok formájában is elvihetik magukkal az érdeklődők és kipróbálhatják otthon.” – tette hozzá. Ondré Péter nem csak a standmegjelenésről, de a néhány hete piacra dobott „Kapj rá!” applikációról is beszélt. „A rendezvényes jelenléten túl fontos előrelépés volt a kampány szempontjából, hogy elkészült a „Kapj rá!” mobil applikáció, amely játékos formában, kvízkérdésekkel és ismeretterjesztő tartalmakkal kelti fel az érdeklődést a halfogyasztás iránt, még a fiatalabb korosztály számára is.”
Lévai Ferenc, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL) elnökségi tagja néhány, a szakmai és a nagyközönség számára is érdekes programra hívta fel a standhoz látogatók figyelmét.
„Már a két évvel ezelőtti eseményen is nagy sikert aratott a húszezer literes óriás akvárium, ahol a Magyarországon fellelhető édesvízi halakat ismerhetik meg a látogatók. Az OMÉK a halászati szakma számára is kiemelt jelentőséggel bír, hiszen a standon számos előadásra várjuk az ágazat képviselőit. Szó lesz többek között a „Kapj rá!” kampány eredményeiről, a hazai haltermelés alakulásáról, a tógazdálkodásról, a halfogyasztás növelésének lehetőségeiről. A standon fotó- és eszközkiállítást is megnézhetnek az odalátogatók a halgazdálkodás és a halászat mindennapjaiból” – sorolta a programokat Lévai Ferenc.
Az OMÉK „Kapj rá!” standjánál a látogatók Rácz Jenő Michelin-csillagos séffel is találkozhatnak szeptember 28-án, 11 órakor, aki a kampány egyik arca és receptvideóinak főszereplője. A kampányról bővebben itt olvashatnak.
A „Kapj rá!” kampányról: Az Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA) és Magyarország társfinanszírozásával megvalósuló, 2023-ig tartó „Kapj rá!” kampánynak a hazai halfogyasztás növelése az elsődleges célja.
További információ a „Kapj rá!” kampányról és a halételekről a weboldalon és a FB-n.