Kezdjük egy nem is olyan meghökkentő hírrel. A Mission: Impossible: A végső leszámolás végül csillagászati összegbe került, bár ez nem lehet újdonság, hiszen a széria minden darabja egyre drágábban készült. Iparági értesülések szerint ez a rész 400 millió dollárért öltött alakot, ami az egyik legnagyobb összeg, amit valaha is egy filmre költöttek. Ennél legutóbb csak a Star Wars: Az ébredő erő volt drágább, 446,6 millióba került.
Magyarország is részt vett a világ egyik legrangosabb gasztronómiai eseményén, a San Sebastiánban rendezett Gastronomika kongresszuson.
Több neves hazai séf és borász mellett az új spanyolországi madridi nagykövet, Dr. Odrobina László is tiszteletét tette a rendezvényen. A kiállításon való megjelenés a Magyar Turisztikai Ügynökség által megalkotott új országmárka, a WOW Hungary arculati elemeire építve népszerűsítette a magyar gasztronómiát a neves rendezvény látogatói körében. A hazai standnál a Stílusos Vidéki Éttermiség séfjei prezentálták ikonikus magyaros ételeinket, a fogásokat pedig az ország hat borrégiójának különlegességeivel párosítva kóstolhatták meg a látogatók.
A kongresszuson Ruprecht László, a Stílusos Vidéki Éttermiség Egyesület elnöke tartott ételkészítési workshopot, melynek témája egy gasztronómiai időutazás volt Magyarország hat különböző történelmi korának tükrében. Ezután Mészáros Gabriella, a Borkollégium társalapítója tartott különleges étel- és borbemutatót.
Dr. Odrobina László az eseményen elhangzott beszédében kihangsúlyozta, a gasztronómia fontos szerepet játszik a nemzetközi kapcsolatok kiépítésében. – „Köztudott tény, hogy az étkezőasztal körül is építjük diplomáciai kapcsolatainkat, illetve a közös borkóstolás is megerősíti a nemzetek közti barátságot. Az itt bemutatott étel- és borkülönlegességeink által képzeletben bárki Magyarországra látogathat.”