Egy tisztességes pápaválasztós film. Majdnem végig. Ugyanis sokan úgy fogják érezni a sztori utolsó csavarja után, hogy mégsem annyira tisztességes ez a film. Ennél konkrétabbat nem lehet mondani anélkül, hogy valamit el ne szpojlerezzünk a történetből.
A Békési Pálinkafőzde idén ünnepli fennállásának 35. évfordulóját.
Hazánk egyik legnagyobb kereskedelmi főzdéje az évfordulóra prémium termékcsaládját új taggal bővítette, debütál a Békési Barackpálinka. 35 év szakértelem minden palackban.
„A Békési pálinka története 1984-től eredeztethető, amikor édesapám és én beléptünk a békési pálinkafőző ajtaján. Nagy álmaink voltak: szerettük volna feltámasztani az igazi, hagyományos, minőségi, pálinkakészítés kultúráját, amelyhez az utánozhatatlan minőségű gyümölcs és a szenvedély adott volt. Az eltelt 30 év alatt a családi vállalkozás kinőtte magát és mára az ország egyik legnagyobb főzdéjévé váltunk. A hozzáállás, a szakértelem és a szenvedély azonban semmit sem változott. Azt gondolom, minden palack Békési pálinkán érezni, hogy annak története van.” Békési Zoltán.
1984. október 11-én kezdődött az ikonikus Békési Pálinkafőzde története. Elsők között váltották ki a pálinkafőző engedélyt Csatárkerten, majd hosszú évek alatt tanulták ki a szakma minden fortélyát. A siker nem maradt el. A Békési Zrt. generációról generációra szálló, pálinkafőzési tradícióját méltán tükrözi, hogy mára az ország egyik legnagyobb irányított cefréző- és főzőkapacitásával rendelkező pálinkafőzdéje.
Mesterhármas - Békési Prémium Pálinkacsalád
Legsikeresebb termékük az eredetvédett gyümölcsből készült Békési Szilvapálinka, melyhez az alapanyagot a 27 hektárnyi saját szilvaültetvényből és a helyi lakosok gyümölcséből nyerik. „A cél egyértelmű, mindenki ízlésének megfelelni." - mondja Szűcs Gábor, a Békési Zrt. igazgatósági elnöke, majd hozzáteszi – „Ez a szándék kiegészül azzal, hogy az elmúlt évek minőségi versenye megannyi izgalmas technológiai megoldást hozott magával, így a számítógép vezérléssel irányított erjesztést követően most egyszerre van jelen a hagyományos kétlépcsős kisüsti és a modern oszlopos rendszerű technológia is a főzdében.” A különböző főzési eljárások mindegyikében ott rejlik a tökéletesség, amit nem tud más kicsalni belőle, csak az évtizedes tapasztalat.
Debütál a Békési Barackpálinka
A Békési Pálinkafőzde évfordulója alkalmából új taggal bővítette a prémium termékcsaládot, debütál a Békési Barackpálinka. Kivételesen telt és édes ízekkel megáldott gyümölcsélmény. Illatában megtaláljuk az érett, zamatos sárgabarackban fellelhető citrusosságot, frissességet, ízében pedig nagymamáink baracklekvárja köszön vissza az alkohol ölelésében.
Az első magyar whisky
A prémium termékcsalád 3. tagja a tizenkét évig érlelt Békési Single Barrel Whisky. Békési Sándor, kereskedelmi vezető szerint whiskyfogyasztóként az ötlet nem is olyan furcsa, hisz a berendezés gabonapárlat főzésére ugyanúgy alkalmas. Csupán a whisky zamatát adó érleléshez kellett tölgyfa hordókat beszerezni, melyeket kádárok készítettek fel, a belsejüket enyhén pirítva. 12 év érlelést követően a Békési Single Barrel-t hordónként palackozzák, a címkén feltüntetve a hordó sorszámát, így nem meglepő, hogy egymás mellett kóstolva az egyes tételeket, színben, illatban és ízben is különbözőségeket fedezhetünk fel. "A whisky alkotójaként csodás volt végig követni 12 éven keresztül, ahogy egyre érettebbé és teltebbé váltak az ízek, mígnem eljött a csoda" - meséli Vékony Tibor, pálinkamester. Az elmúlt években két újabb kísérlet is indult a Békési Manufaktúra érlelőpincéjében: az egyik során az italt tokaji aszús, míg a másikban olyan barrique hordókban nemesítik, amelyeket korábban az egyik neves ír whiskey üzem használt érlelésre.
Országos disztribúció – cél a magyar pálinka elismertsége
Az ügyvezetés és a Veritas Borkereskedés, a Békési Pálinkák kizárólagos forgalmazója nem kisebb feladatot tűzött ki célul, mint hogy prémium kategóriás termékein keresztül a magyar pálinka ismertsége és elismertsége a jövőben mind a hazai, mind a nemzetközi piacokon növekedjen. „A HoReCa szektorban szerzett egyedülálló tapasztalataink révén rendkívül sikeres együttműködésre számítunk” –jelentette ki Pátzay István, a Veritas Borkereskedés tulajdonos – ügyvezető igazgatója. Az elmúlt 3 évben már a teljes kereskedelmi oldalt a Veritas Borkereskedés intézte. A HoReCa szektorban piacvezetőnek számító cég disztribúciója országos, jó kapcsolata van a legnívósabb szállodákkal, éttermekkel. A nagy- és kiskereskedelmi vevőikkel kialakított közvetlen, stabil háló jól működő visszacsatolási rendszert biztosít a piac fogyasztási igényeiről. Ennek köszönhetően a két cég a piaci visszajelzésekre épített termékfejlesztésekre koncentrál, közösen építik a márkát.