Jakuzzi és automata kávéfőző - mit vásárol járványidőben a magyar?

Háztartási kisgépek, fagyasztók és mosogatógépek, kertépítés, jakuzzi …

Hatalmas mértékben erősödött a kényelmet és az otthoni munkát kiszolgáló eszközök eladása a COVID-19 járvány kezdete óta, mondják a szakemberek. A konyhai eszközöket és a kerti termékeket árusító üzletek forgalma az egekbe szökött, ez a trend pedig megmarad jövőre is. Fontosabbá vált az otthoni kényelem és praktikum, sokan luxus kerti cikkekre, medencékre vagy jakuzzikra “cserélték” a nyaralásaikat, a lakberendezés, mint ágazat kifejezetten megerősödött az elmúlt fél évben.

Az idei évben nagyot fordult a világ, sok ágazat a tönk szélére került, azonban a lakberendezés területén nem jelentkezett visszaesés, sőt! Ács Erzsébet, a Lakberendezők Országos Szövetségének elnöke szerint rengeteg család számára felértékelődött az otthon kényelme és funkcionalitása, és költöttek is erre. Idén tavasszal sokan és sokat tréfálkoztak azon, hogy mindenki pékké és kertésszé változott a karantén alatt. Ez azonban nem vicc, hiszen a rengeteg csődbe ment vállalkozás mellett szerencsére akadt olyan ágazat is, amely szárnyalt 2020-ban.

„Az elmúlt időszak rendkívül sok változást hozott az életünkbe, például a karantén alatt kiderült, hogy sok család otthona egyáltalán nem készült fel az otthoni munkavégzésre. Hiszen miközben a gyerekek otthon vannak, nehezen bonyolítható le egy videóértekezlet a nappaliból, sokaknak szüksége volt egy elszeparált saját térre. Ezen kívül felértékelődött az otthoni pihenés, a lakókörnyezet megszépítése, a kert, a terasz, minden, ami a kényelmet, relaxációt biztosítja. Vannak olyan cégkapcsolataink, kertészetek, akiknek profiljukba tartozik, hogy irodaházakat telepítenek be növényekkel, és bár ez idén elmaradt, és féltek is az anyagi kiesésétől, de a lakosság körében annyira megnövekedett a kertészkedési kedv, olyan sokan vásároltak növényeket, hogy kiegyenlítődött az elmaradt haszon” – magyarázta a szakember.

„A másik terület, amely óriási fellendülést mutatott, az az otthoni luxus termékek vásárlása, például a kerti jakuzziké. Sokan az elmaradt utazás árát erre költötték: sosem volt még számunkra ilyen fontos az otthoni kényelem, a házi „wellness”. Nagyon megnőtt erre a kereslet, és mivel a külföldről történő beszállítás akadozott, teljesen kiürültek a raktárkészletek is” – mondta el Ács Erzsébet. „A COVID-19 következtében az airbnb ágazat szinte teljesen csődbe ment, ezért sok lakástulajdonos döntött úgy, hogy hosszú távra adja ki ingatlanát. Ehhez sok helyen szükség volt például olyan konyhai berendezésekre, amelyekkel ezt lehetővé teszik, amely a lakberendezés területét tovább erősítette” – tette hozzá a Lakberendezők Országos Szövetségének elnöke.

Véleményét osztja Szalai Dávid, a SELL Magazin főszerkesztője is, aki elárulta, milyen irányban változtak a fogyasztási szokások, melyek voltak a legkelendőbb gépek a karantén hónapjai alatt és mik azok, amelyekre a jövőben lehet nagyobb kereslet. “ A karantén elején még a ijedtség állt főként a beszerzések mögött, ennek köszönhető a kenyérsütők és a fagyasztók iránti kereslet hirtelen megugrása. Később azonban már az otthon töltött idő alakította inkább az igényeket. Az otthoni munkavégzéshez szükséges eszközök mellett leginkább a konyhai kisgépek, eszközök iránt nőtt meg a kereslet. Az otthon töltött idő megnövekedésével változott az életvitel, az emberek sokkal többet főznek vagy kávéznak a saját lakásaikban, mint korábban, így szívesebben áldoznak például konyhai robotgépre vagy automata kávéfőzőre - magyarázta Szalai Dávid. – „Ugyanakkor tudatosabbak is lettek a vásárlók, alaposabban utánanéznek annak, mit vesznek meg, illetve nagyobb figyelmet fordítanak a kényelmi funkciókra is. Ez érvényesül a mosogatógépek vagy a porszívók iránti megnövekedett érdeklődében is.”

Dávid úgy véli, hogy ez a trend maradhat a jövőben is, hiszen sokan a jövőben is otthonról végzik majd a munkájukat. “Forradalmian új fejlesztések az idő rövidsége miatt még nem jelentek meg, de a meglévő technológiák közül előtérbe kerültek a higiéniát szem előtt tartó megoldások. Ezek szerepe a jövőben várhatóan még jobban felértékelődik, így például keresettebbek lehetnek azok a mosogatógépek, mosógépek, amelyek gőzzel dolgoznak, ezáltal elpusztítják a vírusokat, baktériumokat is. - magyarázta a szakember. - Sőt, van olyan gyártó, aki kifejezetten a napi használati eszközök, pénz, kulcs vagy telefon fertőtlenítésére fejlesztett ki egy eszközt, amely a közeljövőben jelenik meg az európai piacokon.”

Az újdonságokat a gyártók előszeretettel mutatják be tematikus kiállításokon, amelyekre idén kevés lehetőség nyílt. A szektor szereplői azonban arra készülnek, hogy a jövő év elején - kiszolgálva a megnövekedett keresletet - már személyesen is látogatható lesz a tavaszi időszak két legnagyobb tematikus lakberendezési kiállítása, a Konyhakiállítás és a Gardenexpo, (lásd Gosztom Gergő fotó) maximálisan betartva a szükséges biztonsági intézkedéseket. Ezeken az expókon ugyanis egyszerre, egy helyen tekinthető meg minden olyan termék és szolgáltatás, amely hosszú távon is alkalmas arra, hogy kényelmesebbé, praktikusabbá és biztonságosabbá tegye az otthonokat, erre pedig a mostani élethelyzetben még a korábbinál is nagyobb igény mutatkozik.

Hirdetés