Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
Egy hónap alatt 2557-en éltek azzal a lehetőséggel, hogy a saját vásárlásukkal liszthez és élesztőhöz juttassák a rászorulókat.
A Budafoki élesztőt gyártó cég akciójában a fogyasztók a megvett termékkel azonos értékű adománnyal segíthették a nélkülözőket, akik az így összegyűjtött „sütnivalót” az Élelmiszerbankon keresztül kapják meg.
Egyedülálló kezdeményezést indított áprilisban a Budafoki élesztőt gyártó Lesaffre Magyarország. A nyereményjátékkal is népszerűsített jótékonysági akcióban ugyanis a fogyasztók a saját vásárlásuk értékével megegyező liszthez és élesztőhöz juttathatták a rászorulókat. Minden ötdarabos élesztőcsomag vásárlásával két csomag instant élesztőt és egy kilogramm lisztet adományozhattak a nélkülözőknek a jótékonykodók, akik az eleszto.hu-n jelezhették adományozási szándékukat.
Az egy hónapig tartó akció során végül 2557 érvényes regisztráció érkezett, aminek eredményeként a Lesaffre Magyarország 2557 kilogramm lisztet, valamint a vásárlószámból következő mennyiséget megháromszorozva 101 kilogramm élesztőt adott át a napokban az Élelmiszerbanknak.
Kezdeményezésünkkel azt szerettük volna elérni, hogy a fogyasztóink valóban azt érezhessék, nemcsak maguknak, hanem egy rászoruló családnak is megvásárolták a sütéshez valót. Fontos volt számunkra az is, hogy ebben az akcióban gyártóként ne csak a vásárlás összegének egy részét adjuk oda adományként a rászorulóknak – mondta Nagy Etelka. A Budafoki élesztőt gyártó Lesaffre Magyarország marketing vezetője bízik abban, hogy a felkínált lehetőséggel élő többezer vásárló ösztönzést adhat más élelmiszergyártónak is hasonló jótékonykodás elindítására.