Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
A Cartoon Network június 1-jével elindítja vadonatúj klímavédelmi kampányát, amelynek célja, hogy felhívja a gyerekek figyelmét bolygónk megmentésére. A Cartoon Network Klímabajnokok című többplatformos kampány június 1-jén indul 18 nyelven Európa-, Közel-Kelet- és Afrika-szerte, és egészen év végéig újabb és újabb elemekkel jelentkezik. A kampány alapját „sok kicsi sokra megy”-alapon a gyerekek által befogadható, változatos kihívások képezik, amelyek viszonylag könnyen teljesíthetők, mégis nagy változást idézhetnek elő a szemléletformálás és az ahhoz vezető környezetvédelem terén.
A kezdeményezés szakmai hátteréről a WWF nemzetközi természetvédelmi szervezet szakértői gondoskodnak. A WWF közreműködésével készültek azok a videók, weboldali anyagok, amelyek segítségével a gyerekek közérthető és szórakoztató módon ismerhetik meg a klímaváltozás és a környezetszennyezés kihívásainak részleteit, megoldásait.
„Véleményem szerint a mai gyerekek elképesztően érzékenyek a klímaváltozás témájára, rengeteget hallanak róla, gyakran sajnos kontextus és felnőtt magyarázata nélkül. Az ijesztő szavak és képek sokuknál akár szorongást is okozhatnak. A Klímabajnokok applikáció kiváló módja annak, hogy feloldjuk bennük ezt a szorongást azáltal, hogy aktívan is hozzájárulhassanak a környezetük és a természet védelméhez, és valós idejű visszajelzést kapjanak arról, hogy az az apróság is számít, amit most ők tenni képesek a változásért. Az, hogy mindez mesés formában és viccesen történik, csak még könnyebbé teszi számukra az esetleges szorongások elengedését” – mondta a kampányról Gigler Dóra, a WWF Magyarország környezeti nevelési szakértője.
A Cartoon Network Klímabajnokok kampány elsődleges célcsoportja 6-12 éves gyerekek, akik körében a csatorna napjaink egyik legfenyegetőbb problémájára, a klímaváltozásra kívánja felhívni a figyelmet. Sosem késő elkezdeni odafigyelni környezetünkre, és a kis lépések is hozzájárulnak ahhoz, hogy Földünk élővilága fellélegezhessen.
A klímabajnokká avanzsáló gyerekek a kampány weboldalán több mint száz kihívást, valamint kvízeket, videókat és játékokat találnak, amelyeket a Cartoon Network a tévében is népszerűsít.
A kihívások a következő témacsoportokra épülnek: újrahasznosítás, tiszta energia, környezetbarát utazás, a vizek, a fák, az állatok védelme, energiamegtakarítás, egészséges étkezés. Nemcsak otthonra, hanem az iskolára és a helyi közösségekre építve is készültek feladatok, ezzel még sokoldalúbbá téve a kezdeményezést, és megkönnyítve a tanárok számára a környezet- és természetvédelmi edukákciót. A Klímabajnokok oldalán valós idejű térkép mutatja, hogy a világ mely országában milyen kihívásokat fogadtak el és teljesítettek.
Vanessa Brookman, a WarnerMedia gyermektartalmakért felelős EMEA-régiós igazgatója szerint „a klímaváltozás különösen fontos tényező a fiatalabb nemzedék számára, amellyel sokuk tisztában is van, ám nem feltétlenül ismerik a változás elérésének módjait. Izgatottan várjuk, hogy a közönségünknek bemutathassuk ezeket a Klímabajnokok segítségével, amely a Cartoon Network valaha volt legambiciózusabb kampánya a régióban.”
Kate Norgrove, a WWF UK kampányokért felelős igazgatója hozzátette: „a gyerekek tudásszomja és tettvágya csillapíthatatlan, ha a klímavédelemről van szó, és ők bolygónk legszenvedélyesebb védelmezői. Minket a WWF-nél folyamatosan ösztönöz a fiatal támogatóink lelkesedése a Föld megmentése iránt. Fontos, hogy bolygónk jövőbeli védelmezői ne csak törődjenek a klímavédelemmel, de meg is értsék a klímaváltozás okait és az ezekre alkalmazható megoldásokat is, ezért csatlakoztunk a Cartoon Network kampányához.”
A kampány részeként a Cartoon Network a WarnerMedia hírcsatornájával, a CNN-nel is együttműködik. A partnerség részeként fiatal európai, közel-keleti és afrikai klímavédőkkel készülnek interjúk, akik inspirálhatják a jövő klímabajnokait.