Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
Kávé Világnapja október 1.
Mindenki, aki reusable cup-ba kéri italát a Starbucks Magyarország üzleteiben, Tall méretű Pike Place szűrt kávét kap ajándékba, ezzel is ösztönözve a környezettudatos megoldások választását.
A kávébabok hosszú utat tesznek meg, mire a kávézókba kerülnek, fő termőhelyeik Latin-Amerika, Afrika, ezen belül az Arab félsziget és Ázsiában a Csendes-óceán térsége. A világ legnagyobb mértékben forgalmazott nyersanyagából, évente több mint 110 millió zsákot adnak el világszerte. A világ kávéforgalmának három százalékát felvásárló vállalat számára fontos, hogy minőségi kávébabokat szerezzen be, ezért a kávék egy úgynevezett kóstolási teszten mennek keresztül, a Starbucks csapata évente akár 250 000 csészényi kávét is megkóstol, ezzel is biztosítva a megfelelő minőséget és ízt.
A minőség mellett a Starbucks számára kiemelten fontos, hogy a kávéfelvásárlás során tiszteletet tanúsítson a kávétermesztő közösségek és farmerek felé. Éppen ezért dolgozta ki az etikus beszerzésre vonatokozó irányelveit, a C.A.F.E. Practices (Coffee and Farmer Equity) programot, együttműködésben a Conservation Internationallel 2004-ben, amely a kávéiparban a világ egyik első etikus beszerzési alapelveit lefektető keretrendszer.
A Starbucks elkötelezett a 100 százalékban etikus forrásból származó kávék vásárlása mellett, és folyamatosan segíti új beszállítóit abban, hogy megfeleljenek a C.A.F.E. Practices irányelveinek. A programban résztvevő gazdáknak olyan minőségügyi, gazdasági, szociális, és környezetvédelmi kritériumoknak kell megfelelniük, melyek célja az átlátható, gazdaságos, és fenntartható kávétermesztési gyakorlatok elősegítése, és emellett a gazdák és a közösségek jólétének, valamint a bolygónk védelme.
A Starbucks jelenleg tíz, farmereket támogató központot üzemeltet a világ kávétermelő országaiban. A kávézólánc ingyenes hozzáférést biztosít a farmerek számára a Starbucks agronómusainak legújabb kutatási eredményeihez, beleértve a betegségekkel szemben ellenálló fák új fajtáit és a fejlett talajkezelési technikákat. A Starbucks célja a kávé fenntartható jövőjének biztosítása mindenki számára.
A fenntarthatóság és a környezettudatosság a Starbucks stratégiájának világszerte fontos részét képezik, éppen ezért a Starbucks Magyarország is konkrét, bolygópozitív lépéseket tesz a műanyag- és élelmiszerhulladék termelése ellen. A Kávé Világnapja alkalmából, október 1-jén, azok a vendégek, akik reusable cup-ba kérik italukat egy Tall méretű Pike Place szűrt kávét kapnak ajándékba, ezzel is ösztönözve a környezettudatos megoldások választását.