Egy tisztességes pápaválasztós film. Majdnem végig. Ugyanis sokan úgy fogják érezni a sztori utolsó csavarja után, hogy mégsem annyira tisztességes ez a film. Ennél konkrétabbat nem lehet mondani anélkül, hogy valamit el ne szpojlerezzünk a történetből.
A Starbucks Magyarország adományából megvalósult faültetésen a vállalat önkéntesei több mint nyolcezer makkot vetettek el, amelyekből várhatóan ezernégyszáz facsemete kel majd ki.
A Közösségi Erdők Alapítvány (MyForest) szervezésében a lelkes résztvevők idén novemberben már második alkalommal indultak útnak, hogy újabb területeket tegyenek zöldebbé hazánkban, ezzel is hozzájárulva egy fenntarthatóbb jövőhöz.
A környezetvédelem elsődleges a Starbucks számára. A vállalat a világ egyik legnagyobb kávézóláncaként folyamatosan arra törekszik, hogy új utakat találjon a fenntartható jövő kialakítása felé, és hozzájáruljon a bolygónk védelméhez. A Starbucks Magyarország számos környezetbarát megoldást vezetett be az elmúlt években, tavaly szeptemberben pedig a Közösségi Erdőkért Alapítvánnyal (MyForest) együttműködve egy újabb lépést tett a zöldebb jövő irányába. A Starbucks Magyarország annak érdekében, hogy a vendégeit a zöld megoldások választására ösztönözze 2021 szeptemberétől országszerte húsz forintot számolt fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag- és papírpohár után, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozta a Közösségi Erdőkért Alapítványnak (MyForest). Az összegyűlt adományból idén novemberben a Heves megyei Kerekharasztiban összesen több mint nyolcezer makkot vetettek el az önkéntesek.
„A faültetés óriási élmény, hiszen kint a terepen, a két kezünkkel teszünk valamit a környezetünkért. Azzal, hogy személyesen veszünk részt a folyamatban, nem csak betekintést nyerünk a hazai ökoszisztéma működésébe, de másokat is a környezettudatos megoldások választására ösztönözhetünk. Büszkék vagyunk arra, hogy ez a faültetés a Starbucks adományából valósult meg, ez még szebbé teszi számunkra ezt az élményt. – mondta Kerek Fanni, a Starbucks magyarországi brand managere. – A Közösségi Erdőkért Alapítvány (MyForest) szakembereinek köszönhetően a tavaly ültetetett fák azóta megerősödtek és nagyot nőttek, hiszen folyamatosan biztosítottak a csemeték növekedéséhez szükséges feltételek.”
A Starbucks számára kiemelten fontos a fenntarthatóság és a környezettudatosság. A vállalat már a hazai üzleteiben is számos olyan megoldást vezetett be, amelyekkel működését és kínálatát is egyre zöldebbé teszi és ezzel hozzájárul egy bolygó-pozitív jövő kialakításához. A MyForest mellett a vállalat együttműködik a Munch ételmentő platformmal ezáltal harcolva az élelmiszerpazarlás ellen.
Annak érdekében, hogy a vásárlókat a fenntarthatóbb megoldásokra ösztönözze, a vállalat továbbra is 160 forint kedvezményt biztosít kávézóiban azoknak a vendégeknek, akik saját termoszukba, vagy reusable cup-ba kérik italukat. A vállalat üzleteiben az állandó kínálat mellett izgalmas szezonális reusable cup-ok, tumblerek, cold cup-ok és bögrék is elérhetőek. A vendégek a széles választékból könnyedén megtalálhatják környezetbarát kedvencüket.
A Starbucks továbbá elkötelezett a 100 százalékban etikus forrásból származó kávék vásárlása mellett, és csak az általa 2014-ben kidolgozott C.A.F.E. (Coffee and Farmer Equity) irányelveknek megfelelő forrásból szerzi be kávéit. A programban résztvevő gazdáknak olyan minőségügyi, gazdasági, szociális, és környezetvédelmi kritériumoknak kell megfelelniük, melyek célja az átlátható, gazdaságos, és fenntartható kávétermesztési gyakorlatok elősegítése, és emellett a gazdák és a közösségek jólétének, valamint a bolygónk védelme.