Így vélekednek a Viber felhasználók a Business Inboxról

Januárban a Rakuten Viber elindította a Business Inboxot, egy külön mappát, amelyet alapértelmezett beállításként a normál csevegőképernyő tetejére rögzített, és amely egy helyre rendezi az ellenőrzött márkákkal folytatott csevegéseket.

Ez a szolgáltatás további kényelmet biztosít, valamint javítja a felhasználói élményt azáltal, hogy az üzleti levelezés egy különálló mappába kerül, így nem zavarja a felhasználót, nem keveredik a többi csevegéssel, ezáltal könnyen megtalálható.

A megjelenés előtt a Viber a felhasználói körében végzett felmérésen keresztül feltárta a funkció iránti igényt, ez pedig segített megérteni, hogy a felhasználók miként viszonyulnak a platformon történő üzleti kommunikációhoz. Az eredmények azt mutatták, hogy Magyarországon a felhasználók 28%-a kap napi rendszerességgel üzenetet különböző márkáktól, 85%-uk pedig azonnal az érkezést követően, vagy még egy napon belül elolvassa azokat.

Tavaly a Viber-felhasználók 73%-kal több tranzakciós üzleti üzenetet kaptak világszerte, mint 2021-ben. Beleértve a fizetési frissítéseket, rendelés-visszaigazolásokat és időpont-emlékeztetőket. 17%-kal nőtt a vállalatokkal folytatott valós idejű üzenetküldések száma, ahol a felhasználók kérdéseket tehetnek fel, tanácsot kaphatnak a termékekről, az értékesítés után is támogatást kérhetnek és lehetőségük van a visszajelzésre is. A fentieken túl 11%-kal nőtt a promóciós üzleti üzenetek, például a különleges ajánlatok, kedvezmények és utalványok száma is.

A felhasználók számára előnyöket nyújt a Business Inbox, ezt alátámasztja a Közép- és Kelet-Európában végzett kezdeti felmérés, amely során a résztvevők 69%-a kedvezően ítélte meg a szolgáltatást, valamint több mint 55%-uk ott szerette volna fogadni a márkáktól érkező üzeneteket. Két hónappal az indulás után a felhasználók pozitív visszajelzései azt mutatják, hogy nagyon kedvelik a Business Inboxot, mivel rendezetté teszi a levelezést és időt takarít meg számukra.

A Business Inbox a márkák számára is hatékonyabbá teszi kommunikációt. A legfrissebb adatok szerint az indulás óta folyamatosan nő a megtekintett üzleti üzenetek száma. A promóciós üzenetek átlagos CTR (átkattintási arány) értéke 6% felett van a tavaly február közepétől március közepéig tartó időszakban. Ez a tendencia azt mutatja, hogy a felhasználók jobban szeretik az irányítható és a testre szabható élményt az alkalmazáson belül.

"A Viber, mint mindennapos, széleskörű eléréssel rendelkező alkalmazás nemcsak magánjellegű kommunikációra használható, hanem a vállalkozások számára is fontos marketing csatornaként szolgál. A különböző hirdetési és üzenetküldési megoldások segítségével lehetővé tesszük a személyes márka-fogyasztói kapcsolatokat.  A célunk, hogy folyamatosan törekedjünk a felhasználói élmény javítására és a márkák teljesítményének optimalizálására azáltal, hogy új, személyre szabott funkciókat és innovatív megoldásokat kínálunk az adatvédelmi irányelveknek megfelelően" - nyilatkozta Daniela Ivanova, a Rakuten Viber európai növekedési igazgatója.

A szuperalkalmazássá válás útján haladva a Viber a felhasználói igényeket szem előtt tartva folyamatosan bővíti funkcióit, szolgáltatásait az időjárás-előrejelzés megtekintésétől kezdve a szórakoztatáson, a fintech megoldásokon egészen az online vásárlásokig.