Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
Idén ismét többezer gyerek támogatását tűzte ki céljául a Persil.
A „Persil a gyerekekért” program célja, hogy felhívja a figyelmet az egyre többeket érintő higiéniai szegénységre, és civil szervezetek bevonásával többezer érintett magyar családnak nyújtson segítséget. Az először 2022-ben elindított kampány során több mint 2500 háztartás részesült termékadományban, 50 hátrányos helyzetű gyermek pedig ösztöndíjtámogatásban. A Persil idén ismét elindítja a jótékonysági akciót, amely során legalább 300 000 kg tiszta ruhát biztosít majd a rászoruló családoknak, ezzel is segítve a gyerekek tisztább jövőjét.
A Persil szerint a gondtalan gyermekkor és a tehetség kibontakoztatásának esélye mindenkinek jár: ennek a szellemében indította útjára a „Persil a gyerekekért” kampányt, melynek célja, hogy „tisztább jövőt” biztosítson a leginkább rászoruló gyerekek számára, és lehetővé tegye számukra, hogy minden nap tiszta ruhát viselhessenek. A tiszta ruha ugyanis nem csak kényelmi vagy higiéniai szempont - egy tavaly, a márka megbízásából készült 1000 fős, reprezentatív kutatás alapján a magyar társadalom jelentős része előítéletekkel viseltetik a piszkos ruhát viselő gyerekekkel szemben, ami a rászorulók további szociális elszigetelődéséhez vezet. A magyarok nagyjából 25 százaléka nem engedné gyermekét olyannal játszani, akinek láthatóan koszos, elhanyagolt a ruhája. A 2023-ban újra elinduló kampány ez ellen a társadalmi elszigetelődés ellen is megpróbál tenni.
A jótékonysági kampányban bárki részt vehet, aki július 1 és augusztus 31 között Persil-terméket vásárol, ugyanis a vállalat minden egyes eladott termék után 10 forint értékű adományt juttat a rászorulókhoz.
A pénzadomány mellett a Persil az Új Start Alapítvánnyal és a Biztos Kezdet Gyerekházzal együttműködve idén is többezer családon segít termékadomány formájában is. A Biztos Kezdet Gyerekházak célja, hogy a szociokulturális hátrányokkal küzdő gyermekek fejlődési lemaradását kompenzálja, és ezzel párhuzamosan a hátrányos helyzetben élő családokban a szülői kompetenciákat erősítse. Az Új Start Alapítványnak pedig széleskörű tapasztalata van a hátrányos helyzetű gyermekek támogatásában, többek között egy tehetséggondozó ösztöndíjrendszerrel segítik a gyerekek kitörését a mélyszegénységből.
„Nagyon köszönjük a vásárlóink támogatását, hála nekik, a tavalyi kampányunk során az ország legszegényebb településein több mint 2500 háztartásnak tudtunk segíteni, hogy tiszta ruhához jussanak. Az idei célunk, hogy legalább 300 000 kg tiszta ruhához juttassuk a rászoruló családokat, ezzel is segítve a hátránnyal induló gyerekek tisztább jövőjét” – mondta Pásztor Csilla, a Henkel senior brand menedzsere.
További információk a programról az oldalon találhatóak.