Több mint 1 éves előkészítés után, sok száz ember lelkesedésének, jószándékának és akaratának köszönhetően 2025. február 3-án, hétfőn este felgördül a függöny a Corvin mozi Korda termében, és elkezdődik a filmszakma közös ünnepe.
Szókimondó és merész alkotásokkal ünnepelték a fiatal tehetségek térhódítását csütörtökön a Pepsi Space pályázat díjátadóján, ahol nem csupán bemutatták a pályamunkákat, de a vendégeket is megmozgatták.
Az alkotó kedvű fiatalok számára az idei nyár nem a láblógatásról szólt, ugyanis először hirdették meg a Z-generációt célzó Pepsi Space kampányt, amelyre előképzettségtől függetlenül bárki nevezhetett. A fotó, grafika, videó és zene kategóriában témamegkötés nélkül várták a kreatív és egyedi pályamunkákat, ami sokakat, összesen 1372 embert ösztönzött valamilyen alkotói folyamatra. Közülük a verseny szervezőiből álló zsűri és a mentorok - Cinthya Dictator, T. Danny és Trunk „Dablty” Tamás - választották ki a legjobbakat. A húsz nyertes az Extra Budapestben megrendezett díjátadón vehette át a formabontó Pepsi Space díjakat, amelyeket a Budapesti Metropolitan Egyetem környezetkultúra szakán, idén végzett Szigeti Nikolett tervezett.
A díjazott alkotások, avagy így látják a világot a fiatalok
A Pepsi Space szárnyát bontogató fiatal alkotói közül a legtöbben fényképezőgépet ragadva engedték szabadjára a fantáziájukat, de a másik három kategória is sokak figyelmét felkeltette. A megvalósítás és a hétköznapitól eltérő látásmód mellett, a nyertes alkotásokat leginkább a kreatív kísérletezés jellemezte.
A saját útkeresés folyamata Gáll Péter Henrik, Czika Balázs, Bodnár Tamás, Jakó Barbara és Bányai Hajni fotóiban érhető tetten a leglátványosabban, és míg Kovács Blanka, Ragány Bence, Katona Brigitta, Zólyomi Bia, Timm Johanna és Bodnár Balázs grafikai munkái fesztelenségükkel hívják fel magukra a figyelmet, addig Maafi Dávid, Bodzsár Tamás, Vincze Dániel és Farkas Benedek videói elsősorban a megvalósításukkal nyerték el helyüket a legjobbak között.
Mind a húsz alkotást kiállították a díjátadón, a zenei kategória győztesei, Veres Virág, Árva Mátyás, Oroszi Fanni, Dankó Tünde és Budaváry Sebestyén azonban élőben is előadták szerzeményeiket.
A mentorokkal a kiválasztás folyamatáról, a kedvenc alkotásaikról, valamint a Pepsi Space díj fontosságáról a népszerű tiktokker, Hollósi Jázmin beszélgetett. A mentorok abban abszolút egyetértettek, hogy a kampány az elejétől a végéig nagyszerű élmény volt számukra, és hálásak, amiért megvalósult. Cinthya Dictator kiemelte, számára talán az volt a legjobb, hogy ennyi tehetséget és inspiráló alkotást ismerhetett meg, és őszintén szomorú, hogy a kampány lezárult. Trunk Tamás, Z-generációs szakértő azonban kiemelte, hogy ugyan ez a kampány a végéhez ért, de valójában egyfajta kezdetként is felfogható, hiszen ez csak egy állomás a pályázók életében, amely új energiát, lendületet ad majd számukra. T. Danny hozzátette, fontos, hogy mindenki továbbra is alkosson, pályázzon, próbálkozzon, és soha ne adja fel.
A rendezvényen a Szentkirályi Magyarország Kft. elnöke, Balogh Levente is jelen volt, aki évek óta kiemelt támogatója a hazai fiatal tehetségeknek: „Az új, mellettünk kibontakozó generáció tagjai nem csupán tovább viszik azt, amit mi felépítettünk, de kreativitásukkal még nagyobb változást hozhatnak el. Éppen ezért remek kezdeményezés a Pepsi Space, amely lehetőséget és teret biztosított a tehetséges alkotókban rejlő potenciál kibontakoztatására.”
Az eseményen a megszokottól eltérően, a vendégekre nem passzív résztvevőként gondoltak, ugyanis a díjak átadása után kreatív kísérletezésre hívták őket. Kipróbálhatták, milyen zenét írni a mash machine segítségével, tevékenyen részt vehettek a hatalmas Pepsi Space graffiti létrejöttében, és elkészíthették az abszolút tökéletes és a lehető legegyedibb szelfit, méghozzá Bíró Dávid fotográfus és Liv Rideg sminkmester közreműködésével.
„Nagy öröm számunkra, hogy a Pepsi Space versenyt egy ilyen fantasztikus díjátadó ünnepséggel koronázhattuk meg. Nagyszerű volt élőben is látni, hallani a nyertes alkotásokat, valamint megtapasztalni, hogy a kreativitás és a művészet iránti igény generációtól függetlenül mindannyiunkban ott él” - mondta Zubály Ildikó, a Pepsi brand managere.