Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
Lukulluszi lakásszínház: gasztronómia és előadóművészet a nappaliban.
Az Utolsó előtti vacsora eltér a színházfogyasztásnak attól a hagyományától, ahol a közönség tagjai külön-külön költik el aznapi szellemi táplálékukat, majd idegenként távoznak. Ebben a tekintetben közelebb áll a performanszhoz, mivel az itt-és-most-ban gyökerezik, és a közös élmények megélésére kíván rávilágítani nem csak színházi eszközökkel. Az Utolsó előtti vacsora egy olyan világot teremt, aminek még nincs megpecsételve a sorsa. A cirkusz műfajához közelít a tekintetben is, hogy a szabadság képzetét kelti: túlmerészkedik a célszerűségen. A képzelet burjánzásában gyökerezik, mint a lakoma, amelyet együtt fogyasztanak el az alkotók és a nézők.
Bemutató: 2024. február 28. - 19:00
Soul Stage - Budapest, Erzsébet krt. 58. II. em. 11.
További előadás: 2024. február 29. - 19:00
Az est menüjét, Kereszty Gábor (Két Szerecsen, Bartók reggel. délben. este., Goodbar, Fleischer Restobar) álmodta meg és készíti el. A gasztronómia, és a tánc önálló kifejezési mód, amelyek ezúttal találkoznak, hogy közös élményt nyújtsanak az est vendégeinek. Mindkettő világnyelv, amit a világ bármely pontján értenek, „beszélnek”. A menüsor összeállítása által a gasztro-kultúra kiterjesztése történik a kulináris ingereken túl az előadást meghatározó szimbólumok irányába, amelyek kulcsszerepet játszanak a kortárs cirkuszi és táncelemekkel tűzdelt produkció létrehozásában. Sosem látott, koreografált, egyedi szertartás épül a vacsora elfogyasztása köré.
A hétköznapokban kiaknázatlan, szürreális lehetőségek öltenek testet: színházi előadás születik többnyire nonverbális eszközök használatával. Mindeközben teret kapnak a vendégek megnyilvánulásai, akik akár verbálisan, akár saját mozdulataikkal reflektálnak az előadásra, megmutatva így az alkalmi asztalközösségüknek személyiségük egyes aspektusait. A performansz lényege az, ahogyan az ételsor terítékre és elfogyasztásra kerül, ahogyan az est vendégei kapcsolatba kerülnek egymással, ahogyan a nézők az est szerves részévé válnak, és mindaz, amit az előadás után élményként magukkal visznek.
Az előadás asztalokhoz ültetett vacsora formájában zajlik. A performansz végén mindenkit maradásra, élmény feldolgozásra, beszélgetésre bátorít a produkció.
Előadók (felszolgálók):
Déri András, Engelmann András, Hován Marcell, Juhász Kata, Kudlák Eszti, Markó Fruzsina
Koncepció: Lóky Tamás
Koreográfia: Juhász Kata
Gasztronómia: Kereszty Gábor
Bővebb információk itt.
Támogatók: NKA Színházi Kollégium, Emberi Erőforrás Támogatáskezelő, KIM
Juhász Kata Budapesten élő táncos, koreográfus, pedagógus, pilates oktató és mindemellett gyakorló háziorvos.
Gyermekkorában egy évtizeden át versenyszerűen műkorcsolyázott és jég-táncolt. Klasszikus balettet és jazz táncot Jeszenszky Endre tanítványaként, kortárs táncot különböző programokon és iskolákban tanult ösztöndíjasként az Egyesült Államokban, Franciaországban és Ausztriában. 1998-ban a Semmelweis Egyetemen végzett általános orvosként, majd 2010-ben a Magyar Táncművészeti Egyetemen szerzett koreográfusi diplomát. Pályakezdőként 1992-től táncolt a Vígszínház és a Pesti Színház musicaljeiben: több száz Dzsungel könyve és West-Side Story előadásban lépett fel. 1996-óta jelentkezik önálló koreográfiákkal és szóló előadásokkal. 1998-2006 között a francia-magyar Frenák Pál Társulat szólistája volt. Az együttessel vendégszerepelt Európa és Japán színházaiban és fesztiváljain. 2010-11-ben előadóként részt vett Nigel Charnock Revolution című előadásának létrehozásában.
Saját társulatát 2006-ban alapította, együttesével rendszeresen turnézik. Európában első 3D technikával készült táncfilmjét MAYA címen bemutatták a neves amszterdami CINEDANS fesztivál nyitófilmjeként, majd vetítették a 42. Filmszemle versenyprogramjában, továbbá különböző fesztiválokon Franciaországban, Görögországban, Lengyelországban. 20 éve tart táncanatómia és kortárstánc kurzusokat különböző színházakban, iskolákban Magyarországon és külföldön, illetve rengeteg workshopot is szervezett neves külföldi mesterek meghívásával. Komoly tapasztalatokkal rendelkezik mentálisan sérültek és testi fogyatékkal élők mozgásos képzésében, fejlesztésében. 2005-ben a MU Terminál egyik alapítója volt. 2012-2017-ig a Győri Tánc-és Képzőművészeti Szakközépiskolában tanított modern- és kortárs táncot és színpadi gyakorlatot. Kata rendkívül sikeres tanárként is. Tanított többek között Németországban, Lengyelországban, Japánban, Franciaországban, az USA-ban és Oroszországban. Volt tanítványai pedig a világ legelismertebb társulataiban táncolnak, táncoltak (mint a Les ballets C de la B, Cirque du Soleil, Rosas, Cullberg Ballet stb…). 2017-ben elnyerte a CEC ArtsLink ösztöndíját. 2018-ban részt vett a Philadelphia Dance Projects Bilateral artist exchange programjában. 2019-ben az Eugenio Barba vezette Nordisk Teaterlaboratorium-ban készítette bemutatóját és fél éven keresztül végezte idős, amatőr táncosokkal Rechargeable c. projektjét. 2023 őszén New Yorkban és Minneapolisban lépett fel Declaration of Independence c. szóló előadásával.