Egy tisztességes pápaválasztós film. Majdnem végig. Ugyanis sokan úgy fogják érezni a sztori utolsó csavarja után, hogy mégsem annyira tisztességes ez a film. Ennél konkrétabbat nem lehet mondani anélkül, hogy valamit el ne szpojlerezzünk a történetből.
A városegyesítés 150. évfordulóját köszönti tanulmányokkal, elemzésekkel, visszatekintésekkel a MúzeumCafé most megjelent, 98. lapszáma.
A Vigadóban megrendezett Sosemvolt Budapest című kiállítás koncepcióját Kovács Dániel kurátor (Magyar Építészeti Múzeum) mutatja be, Vámos Gabriella a budavári Arany Sas Patikamúzeum alapításának körülményeit idézi fel. Fejős Zoltán tanulmányában a Váci utcai kalapszalonját New Yorkba átköltöztető Róth Margit pályáját ismerteti. Berényi Marianna a fővárosi kerületek helytörténeti gyűjteményeit mérte fel, Lépold Zsanett és Hajnal Márton a Budapesti Történeti Múzeum két évfordulós kiállításának (1973 és 2023) összehasonlítását végezte el.
Basics Beatrix írásában a városháza épületek történetén halad végig, Gréczi Emőke a BTM-ben 1970–71-ben elvégzett művelődésszociológiai felmérés körülményeit és eredményeit vázolja. Balla Loránd a Kiscelli Múzeumban készülő, a Petőfi Csarnok történetét feldolgozó kiállítás háttérkutatásaiba avatja be az olvasót, Keszeg Anna az ugyancsak a kiscelli templomtérben megrendezett Divat & Város című kiállítást értékeli, Karácsony Ágnes az intézmény igazgatójával, Perényi Roland történésszel készített interjút. Juhász Sándor egy kevésbé ismert Lendvay utcai magángyűjtemény kárpitgyűjteményének hátterét tárja elénk, egy most előkerült fotográfiából kiindulva, míg Keresztes Csaba az 1945 után létrejött, rövid életű Műkincsfelvásárló Vállalat koncepcióját idézi fel.
A Kutatás rovatban Radnóti Sándor Rényi András Rembrandt-kötete (A képek színjátéka) kapcsán született tanulmánya, a Módszertan rovatban Kovács Krisztián kortárs restaurátor mátrix ismertetője olvasható.
A Híreket Magyar Katalin szerkesztette, a portréfotót Szilágyi Lenke készítette, a lapterv Pintér József, a korrektúra Szendrői Árpád munkája