Verseny a győzelemért – avagy a Lancia mennybe megy

A Ferrari film után - amely sok autórajongónak csalódást okozott - egy újabb olasz autómárka jelentkezik egy eposz filmmel, ami szerintem most tényleg azt hozza, amire az autórajongók vártak.

A verseny a győzelemért az 1983-as rali világbajnokság izgalmas évadát mutatja be. Amit a filmben Dávid és Góliát harcaként jellemeznek, ahol Góliát az Audi, Dávid pedig az Audi mögött technikailag kullogó Lancia. Ennek ellenére a Lancia csapatfőnöke Cesare Fiorio hisz benne, hogy a Lancia feltámadhat és legyőzheti egy 2 kerék meghajtású autóval az akkor már 4 kerékmeghajtású Audi Quattro-t.

1983-ban az Audi Quattro a 4 kerék meghajtás miatt torony magasan verte versenytársait. Ebben a szituációban Cesare Fiorio a Lancia csapatfőnöke álmodott egy nagyot és azt mondta, ő megnyeri az évadot.

Ha nincs 4 kerék meghajtásod, akkor elég lesz kettő is, csak annak tudnia kell azt amit a másik autó nem tud, könnyűnek lenni és jól tapadni az aszfalton. Valamint szükség lesz még a világ legjobb rali pilótájára Walter Röhrre, akit azóta is a legjobb rali versenyzőnek tartanak és egy kis olasz leleményességre.

Szerintem ez a film, nagyon elkapta, hogy mi az, ami miatt az emberek szeretik a ralit, vagy úgy egyáltalában az autómotor sportokat. Izgalmas, végig tartja a feszültséget. Persze aki ismeri a történteket, annak talán kevésbé lesz meglepetés a végeredmény, viszont lehet nekik is nyújt a film egy-két kulisszatitkot, vagy újra átélhetik a verseny izgalmát. Bár a filmkészítők hangsúlyozzák, hogy egyes beszélgetések kitaláltak, de úgy gondolom, sok valóság alapja van. Rengeteg az élet írta izgalmas vagy éppen komikus jelenet. Láthatjuk, akkoriban, hogy működtek az autóversenyek, a versenybizottság, az autógyártás és autóeladás. Nagyon tetszett, hogy eredeti felvételek is szerepelnek a filmben és ezt sikerült jól beilleszteni, nem lett ettől dokumentumfilm szagú.

Sikerült jó színészeket találni a főbb szerepekre a Lancia csapatfőnöke Riccardo Scamarcio (Szeánsz Velencében), az Audi főnökét a Becstelen Brigantikból ismert Daniel Brühl, a szuper pilótát Walter Röhrlt pedig Volker Bruch játssza. Az is tetszett, hogy az olasz szereplőket többnyire olasz a németeket pedig német szereplők játszották. Ettől a film még autentikusabb lett. Ez nem egy Hollywoodi, hanem Európai produkció mégis hozza azt a színvonalat. A vágóképek nagyon szépek, jók a zenék, jók a szereplők. Nagyon jó a film hangulata. Nekem például hasonlóan izgalmas volt, mint az Aszfalt királyai. Mondom ezt úgy, hogy nem vagyok rali rajongó, fogalmam sem volt, hogy kik ezek a figurák és mégis tudtam élvezni a filmet. Nem tudom, hogy akik abban a korban rali rajongók voltak, vagy most rali vagy autó rajongók, azoknak hogy tetszett a film, de annyit mondhatok, hogy rengeteg csillogó szemű férfit láttam kijönni a moziból.