Közeledik az év legrémisztőbb napja Halloween, amikor a csontvázak előbújnak a szekrényből és a sötétségé, a rettegésé lesz a főszerep. Október 31-én, az éjszakán, amikor az élők és a holtak közötti határok elmosódnak, a FilmBox egy különleges halloweeni horror maratonnal készül, amely közel hat órányi non-stop feszültséget és rémületet kínál.
Mit tudunk meg a filmekből a marketingesek munkájáról? Annyit biztosan, hogy valamit megpróbálnak eladni. A kérdés csak az, hogyan, milyen eszközöket vetnek be céljuk eléréséhez.
Hollywood számos filmben mutatta már meg, miről is szól szerintük a marketing. A lenti válogatásból kiderül, milyen fontos a célcsoportunk pontos ismerete, a kockázatvállalás, mekkora szerepe van a számoknak és hogy végső soron az emberek el akarják hinni, amit mondanak nekik, vagy amit látnak. Legyen ez akár egy kamu holdraszállás.
Kockáztass! - Steve Jobs
Steve Jobs, a több milliárd dolláros vállalat, az Apple agya. Ez a film az ő életrajza, amelyben képet kapunk arról, hogyan adták el magukat az üzleti innovátorok a marketingeseknek, ahogy az iPod is eladta magát azoknak, akik a zenéért élnek. A film minden marketingest ráébresztett arra, hogy a sikeres üzlethez elengedhetetlen a kockázatvállalás, hiszen tudjuk, „a legnagyobb művészek, mint Dylan, Picasso és Newton mertek kockáztatni. És ha mi is nagyok akarunk lenni, nekünk is kockáztatnunk kell.”
Figyeld a számokat is! - Moneyball
„Amikor az ellenséged hibázik, ne szakítsd félbe” – szól a film egyik legemlékezetesebb idézete. Vajon alkalmazható ez a marketing világában is?
A Moneyball az Oakland A's menedzseréről, Billy Beane-ről szól, aki egy baseball-csapatot épít fel egy szűkös költségvetésből úgy, hogy adatvezérelt stratégiát alkalmaz az új játékosok megszerzésére. A film a baseball és a marketing közötti párhuzam bemutatásával elmeséli, hogy nem szabad megelégedni a kisebb győzelmekkel, és nem szabad alábecsülni a statisztikák értékét.
Ismerd a célcsoportod! - Mi kell a nőnek
Mel Gibson karaktere egy baleset után különös adottságra tesz szert - hallja, hogy mit gondolnak a nők. A közelében lévő összes nő minden egyes gondolatával bombázva próbál megszabadulni ettől az újonnan szerzett képességétől. Egészen addig, amíg meg nem látja az előtte álló lehetőségeket. A film még ma is megdobogtatja sok marketinges szívét; cenzúrázatlan betekintés a nők fejébe. A sikerhez valódi insightok kellenek, nem elég tudni, érteni is kell.
Használj influenszereket! – Eladó a családom
Ezt a filmet minden marketingesnek látnia kell. A film egy jómódú amerikai külvárosban élő négytagú családról és látszólag normális életükről szól. A felszínen tökéletes családnak tűnnek. Mindenük megvan, amire csak vágyhatnak. A valóságban azonban még csak nem is igazi család. Marketingesek és színészek, akik a filmben „önmarketingként” vagy „rejtett marketingként” emlegetett módszerrel dolgoznak. A családtagok és életmódjuk inspirációként szolgálnak mások számára, akik az ő életmódjukat akarják, majd megvásárolják a sikeres család által használ termékeket. A film lenyűgöző betekintést nyújt abba, hogyan gondolkodnak és cselekszenek az emberek, amikor szembesülnek az ilyen típusú marketinggel. Megérthetjük, hogyan befolyásoljuk egymást, különösen azokat, akikhez közel állunk.
Megtörtént, hiszen láttam a TV-ben! - Vigyél a holdra
A Vigyél a holdra egy könnyed és szórakoztató romantikus vígjáték. Egyúttal dörzsölt és lenyűgöző film, amely emlékeztet az amerikai tudományos és hadiipar elképesztő eredményeire. Amerika másik, nem kevésbé jelentős hozzájárulása a világhoz a marketing tudománya, mely az Apollo-programmal párhuzamosan gyorsan növekedett.
A Vigyél a holdra amellett, hogy Scarlett Johansson és Channing Tatum karaktereinek, Kelly Jones profi és ravasz marketinges és Cole Davis parancsnok kibontakozó szerelmét mutatja be a NASA falai között, bepillantást enged abba is, hogy milyen az, amikor el kell adni a holdraszállást. Az amerikai nép ugyanis kezd kiábrándulni a NASA ígéreteiből, a projekt a közönség számára kissé megfárad. Ekkor jön a képbe a Woody Harrelson által alakított dörzsölt kormányügynök, Moe Berkus azzal a kéréssel, hogy Kelly tegye ismét vonzóvá a nép szemében a holdraszállást. Illetve a biztonság kedvéért forgassák is le, ha esetleg mégsem sikerülne a várva-várt akció…
A történet Hollywood forgatókönyvíróinak fantáziáját dicséri, Kelly Jones karaktere valójában soha nem létezett, az egyre nagyobb teret nyerő reklámvilág azonban igen! Az alkotás által bepillanthatunk abba, hogyan tört előre a marketing- és reklámipar a ’60-as évek Amerikájában. Az Apple produkciója, a Vigyél a holdra c. film már otthon is nézhető, megvásárolható vagy kölcsönözhető az Apple TV, a Google TV, a Rakuten TV és a Magyar Telekom FilmPremier kínálatában.