A Disney legújabb alkotása izgalmas témát dolgoz fel, de kérdéses, kik számára készült. Végre egy eredeti történet a Disney-től, ám a túlzottan félelmetes jelenetek miatt kérdéses, hogy valóban a megfelelő közönséget célozza-e meg.

Mintegy tíz év szünet után - 2013. június 14-től ismét megnyitjuk új állandó kereskedelemtörténeti kiállításunkat. „A jó kalmár a világ jótevője” című kiállítás a téma hazai históriájának két évszázadát mutatja be.
Az első terem a vásárok és piacok világába hív. A látogatók itt megismerik a mérésügy történetét és a Duna-parti kikötők sajátos hangulatát, lacikonyhák, mutatványosok, állattáncoltatók emlékeivel. A tárlat különlegessége, hogy megidézi a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum elődjét, a Magyar Királyi Kereskedelmi Múzeumot is.
A kereskedelem folyamatos fejlődése egyre több szakiskolát és magasabb színvonalú szakoktatást igényelt – a második terem ezeket az intézményeket ismerteti, betekintést nyújtva az elméleti ismeretek − könyvvitel, számtan – és az áruismeret tananyagába is.
The requested image size is not available for this photo on Flickr (uploaded when this size was not offered yet). Try another size or re-upload this photo on Flickr.
A kiállítás harmadik terme egy 20. századi kereskedő irodája, melyen keresztül a látogatók bejutnak a fűszer-csemege-kereskedésbe. Ezeknek a boltoknak az árukínálata a fejlődő hazai élelmiszer- és vegyipar, valamint más iparágak termékeiből állt. Az eladótereket sokfiókos szekrényekkel, pulttal és állványokkal rendezték be, és színes reklámtáblák díszítették kívül-belül. A vásárláson túl a társadalmi élet fontos színhelyei is voltak.
The requested image size is not available for this photo on Flickr (uploaded when this size was not offered yet). Try another size or re-upload this photo on Flickr.
A negyedik terem exteriőrként ábrázol egy 20. század eleji utcarészletet, áruszállító kerékpárral, hirdetőoszloppal és az első pesti fényreklámmal. A látogató megcsodálhatja a korabeli boltok, drogériák díszes, épített portáljait, a csalogató kirakatok segédeszközeit, a színes és látványos reklámeszközöket.
Az utolsó terem az ipari és kereskedelmi kiállításokat és vásárokat, kiemelten a Budapesti Nemzetközi Vásárt ismerteti.
Mindegyik teremben fontos szerepet kap az interaktivitás, a látogatók kipróbálhatják, milyen a kereskedő munkája, az audiovizuális eszközök pedig segítik az információk befogadását.
A kiállítás első ütemében, 2013-ban egyelőre ez az öt terem nyílik meg az érdeklődők előtt, a második ütemben a szakosodó kereskedelem, a fiókhálózatos üzletek és áruházak, az államosítás és a szocialista kereskedelem története kerül majd sorra.
Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum sajtóközleménye