Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
Jól teljesített Badacsony a New Yorkban.
Rekordszámú, 35 borászati kiállító és idén először 15 egyéb, turisztikai szolgáltató is bemutatkozott április 14-én szombaton a New York Palota Róma termében és annak előterében a valóban Nagy Badacsony Kóstolón.
„Jó döntés volt a patinás kávéházi részből a Róma terembe költöztetni a rendezvényt.” – mondta Váli Péter a szervező Badacsonyi Céh Turisztikai Egyesület részéről. A megnövekedett látogatószám miatt vált szükségessé a költözés házon belül az új helyszínre, mely teljes mértékben elnyerte a kiállítók és a vendégek tetszését is. A tágas és vonzó térben valódi sétakóstolón vehettek részt a látogatók, a borvidék hegyeit járhatták be és ismerkedhettek az adott hegy borászataival és boraival. A teremben elhelyezett kivetítők segítségével a szervezők odavarázsolták a borvidéket a helyszínre.
A Róma terem előterében 15 turisztikai szolgáltató várta a látogatókat: hotelek és családi panziók, a legismertebb és új vendéglátóhelyek, helyi termékek, programhelyszínek mutatkoztak be, akik kínálatukkal jól kiegészítették és tették teljessé a Badacsony és Balaton élményt. A látogatók örömmel vették számba a badacsonyi nyaralás tervezéséhez szükséges információkat.
A Vivaldi teremben a rendezvényt kísérő két mesterkurzus program teltházzal zajlott: Sánta Zoltán WSET CE, Dip WSET (AIWS), Weinakademiker „Úri muri– a Kéknyelűről őszintén” című előadásában a badacsonyi Kéknyelű sokszínűségét mutatta be, Wolf András, a Salon Étterem és a New York Kávéház executive séfje, a Bocuse d' Or Akadémia tagja, a Séfek Séfe zsűritagja „Borok ételekhez vagy ételek borokhoz…” című előadása közben a résztvevők a badacsonyi borok mellé az általa kreált falatokat is megkóstolhatták.
A látogatók kedvenceket is választhattak: nyereményjáték során a számukra legkedvesebb badacsonyi borászatukra és badacsonyi borukra, valamint a kedvenc turisztikai kiállítójukra adhatták le szavazatukat. A Sabar Borház tarolt a játékban: ők kapták a legtöbb szavazatot, Kékfrankos rosé boruk úgyszintén. A Turisztikai szolgáltatóknál holtversenyben a Hotel Bonvino Wine&Spa és a Lábdi Piac lett a közönség kedvence.
A szervezők már tervezik a folytatást és a jövő évet. Az idei tapasztalatok alapján jövőre várhatóan még több kiállítóval március második felében kerül sor az eseményre.