Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
A Codecool budapesti oktatóközpontjának gárdája elsősorban tanárok és szülői csoportok számára kínál ingyenes segítséget a digitális munkarend gyors felállításához.
A pedagógusok, szülők többek között olyan feladatokkal kapcsolatban kérhetnek útmutatást a programozóiskola csapatától, mint a programok telepítése, tanulási csoportok létrehozása, vagy a prezentációk feltöltése, megosztása.
Március 16-tól lép életbe a magyar közoktatásban a Tantermen Kívüli Digitális Munkarend. A diákok nem látogathatják a tanintézményeket a koronavírus miatt, azonban a tanításnak tovább kell folynia. Ez az átállás teljesen új módszertan bevezetésével jár, ehhez pedig számos technikai nehézséget kell tudni megoldani, biztosítani a csatlakozást, elvégezni a szükséges beállításokat, regisztrációkat. A junior fejlesztők intenzív képzésével foglalkozó Codecool Programozóiskola egyik diákja, Kovács Krisztián kezdeményezte, hogy az iskola diákjai és mentorai ajánljanak fel gyakorlati tanácsadást az ilyenkor szükséges teendők elvégzéséhez, hogy az oktatási intézmények minél gyorsabban felkészülhessenek a távoktatásra. Felvetéséhez mind a jelenlegi diákok, mind pedig mentoraik csatlakoztak.
Hétfőtől tehát a Codecool diákjai online elérhetőek lesznek, hogy gyakorlati segítséget nyújtsanak olyan kérdésekben, mint például programok telepítése, testre szabása; tanulási célú csoportok létrehozása; naptárak kezelése; kommunikációs csatornák kialakítása; prezentációk és videók rögzítése, feltöltése, megosztása. A diákokkal és mentoraikkal folytatott konzultációra online felületen lehet időpontot foglalni.
"A Codecool már egy hete átállt a digitális oktatásra, és az ennek során szerzett tapasztalataink megosztásával szeretnénk segítséget nyújtani a közoktatásban résztvevőknek. Abból indultam ki, hogy még ahol a digitális eszközök rendelkezésre is állnak, valószínűleg ott is jól jön a tapasztalat, hogyan kell ezeket használni és kihasználni a jelenlegi helyzetben” – mondja Kovács Krisztián, a program kezdeményezője.
„Nem kizárt, hogy sokan most találkoznak először ilyen profi kollaborációs eszközökkel, és mivel nekünk készség-szinten megy ezek használata, így rengeteget tudnánk segíteni a közoktatásban dolgozóknak."
A Codecool Programozóiskola már a vírus Magyarországon való megjelenésének korai fázisában megkezdte a távoktatási lehetőségek tesztelését, a munkarend kidolgozását. „Tudtuk, hogy eljöhet az a pont, amikor el kell hagyjuk a hangulatos és jól felszerelt bázisokat, és távoli munkavégzésre, távoktatásra kell berendezkedünk” – mondja Bálint Viktor, a Codecool üzletfejlesztési igazgatója. A bevezetés előtt mind a magyar, a lengyel és a román helyszíneken tesztnapokat tartottak, kérdőívvel gyűjtötték a diákok és mentoraik visszajelzéseit, hogy miként kell a rendszert és a munkarendet finomhangolni. „Az volt a cél, hogy ha bizonyos kompromisszumok árán is, de valóban ugyanolyan eredményes legyen az online oktatás, mint a járványügyi helyzet előtt, és így akár több hónapon át is a szokásos minőségben tudjuk képezni jelenlegi és folyamatosan beiratkozó junior programozóinkat.”