Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
Sorra újulnak meg a hajók a BAHART flottájában, miközben az új hajók gyártása is folyamatban van.
A társaság több mint 200 millió forintot fordít korszerűsítésekre annak érdekében, hogy modern utazási feltételeket és üzembiztos működést biztosítson az utasoknak a szezonkezdetre. A fejlesztések történelmi léptékűek, a kormány támogatásának köszönhetően új korszak kezdődik a balatoni hajózásban. A 2021-es jubileumi év első negyedévében a tervek szerint halad a BAHART hajóflottájának felújítása, fejlesztése és arculatának egységesítése. A fejlesztések részeként a BAHART zászlóshajójának számító Szent Miklós (lásd fotón a külső látványtervet) hajóba új, korszerű motorok kerültek, teljesen megújul a belső utastér, amely nemcsak bútorzatában lesz korszerű és modern, de az itt található büfé is megfelel majd a mai elvárásoknak. A nyitott felső fedélzet is attraktív megjelenést kap.
A hajópark megújítása és arculati egységesítésének részeként zajlik az idén 130 éves nosztalgiahajók, a Helka és a Kelén felkészítése is a szezonra. A Helka belső terének padlózata műgyanta burkolatot, a bútorzat pedig friss kárpitborítást kap. A Kelén motoroson a felső fedélzet borításának régóta várt cseréje valósul meg, amely szintén műgyanta burkolatot kap, de a mellékhelyiségek felújítása is megtörténik. A Fonyód motoroson a belső és a hátsó fedélzet is új burkolatot kap a szezon kezdetére, rendezvényhajózás igényeit jobban kielégítő székek kerülnek be, és a külső fedélzetre is. A Lelle motoroson megújul a terem padlószőnyege, a hátsó fedélzet szintén műgyanta burkolatot kap, míg az utazást új székek teszik majd komfortosabbá.
A legtöbb utast szállító Badacsony és Füred katamaránok büféit és belső tereit is megújítja a BAHART. Szinte valamennyi hajó ablakára hőálló fólia kerül, ami energiatakarékosabb üzemelést tesz lehetővé.
A régi hajók rekonstrukciója mellett érkeznek az újak is, miután a Balatoni Hajózási Zrt. 2020. novemberében indított nyílt, európai uniós közbeszerzési eljárása eredményesen zárult. 2021-ben megkezdődhetett 2 db 45 méteres komp és 2 db 35 méteres katamarán gyártása. A fejlesztés történelmi léptékű a balatoni hajózás életében, a kormány támogatásának köszönhetően új korszak kezdődik a balatoni hajózásban. A kompok és katamaránok beszerzésén túl a következő években megújulnak a kikötők és a révállomások is. A Balatoni Hajózási Zrt. célja, hogy európai színvonalú szolgáltatást nyújtson utasainak.