Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
Harmadik alkalommal dobja piacra Kånken Art elnevezésű kollekcióját a svéd Fjällräven, amelyet ezúttal az óceánok világnapja inspirált.
Az óceán kék színét megidéző, limitált szériás darabokat egy svéd művész, Linn Fritz alkotta meg a kreativitás, az önkifejezés és a társadalmi felelősségvállalás jegyében. A június 8-án debütáló különleges hátizsákokkal a márka a műanyagszennyezés súlyosságára és az óceánok megtisztításának fontosságára hívja fel a Kånken rajongók figyelmét.
Az eredetileg svéd iskolásoknak tervezett Kånken hátizsákokat a Fjällräven 1978-ban mutatta be a nagyközönségnek. Praktikus és kényelmes formatervezésének, illetve stílusos, vidám külsejének köszönhetően a táska azonban hamar népszerű lett a felnőttek körében, és mára a márka egyik legsikeresebb termékeként szolgálja a városi kalandorok és a természetjárók igényeit. A letisztult, tartós és fenntartható Kånkenek nem csak milliók kedvencei, de 2017 óta a Svéd Képzőművészeti és Design Társaság döntése alapján hivatalos iparművészeti darabnak is minősülnek. Az elismerés évében debütált az első Kånken Art kollekció, amellyel a márka az egyediséget és az önkifejezés szabadságát ünnepelte.
A Kånken Art 2021-es kollekciójával a Fjällräven az óceánok megóvására irányítja a figyelmet. Az előrejelzések alapján 2050-re a Föld óceánjaiban több műanyag szemetet találunk majd, mint halat, hacsak nem történik drasztikus változás a hulladékkezelésben. Az óceánok világnapján, június 8-án bemutatott exkluzív termékekkel a márka azt üzeni, hogy az élővilág fennmaradásához nélkülözhetetlen óceánok megtisztítása a szárazföldön kezdődik. Az egyedi hátizsákok tervezésére a márka Linn Fritz (lásd fotón) svéd illusztrátort kérte fel, aki örömmel állt a fontos ügy mellé, és az óceán kék színéből inspirálódva gondolta újra az ikonikus darabokat. Az Ocean Deep és az Ocean Surface fantázianevű hátizsákok mellé a készlet erejéig egy egyedi Kånken Art ’21 szemétszedő zsákot is kapnak a vásárlók, amely mindenkinek lehetősége nyújt arra, hogy naponta akár egy-két percet a környezete megtisztításával töltsön.
„Óriási elismerés volt a termékeken viszontlátni a mintáimat. Ám még nagyobb öröm számomra, hogy ezek a Kånkenek az óceánok megóvásának fontosságára hívják fel a figyelmet. A Fjällrävennel közös értékek mentén alkotunk: hozzájuk hasonlóan én is úgy gondolom, hogy a saját jövőnk és a természet jövője elválaszthatatlanul összefonódik, emiatt sokkal jobban kell vigyáznunk a környezetünkre. Meg kell becsülnünk, amink van, mielőtt túl késő lenne” – mondta Linn Fritz illusztrátor és animátor, a Kånken Art 2021 kollekció tervezője.
Az elmúlt évekhez hasonlóan a márka a limitált kiadású Kånken Art hátizsákokból származó bevétel egy százalékával a Fjällräven Arctic Fox Initiative programot támogatja. Az innovatív kezdeményezés olyan nonprofit projekteknek nyújt anyagi segítséget, amelyek a természet megóvását tűzték ki célul. Az idei évben két olyan szervezet kapja a hozzájárulást, amelyek a természetbe jutott hulladék eltakarításával és a műanyagszemét mennyiségének csökkentésével küzdenek az óceánok védelméért.