Európa újra mozizni megy!” – Tizedik alkalommal rendezik meg az egyik legnagyobb összeurópai filmünnepet, amelyen tavaly 40 ország 700 mozijában több mint 90.000 néző vett részt.

Akár egy cég versenyképességére is hatással lehet az irodai higiénia.
A Covid-19 járvány a munkavállalók higiéniai elvárásait is gyökeresen átalakította: az Essity Essentials Initiative 2020-as felmérése szerint a megkérdezettek 47 százaléka a korábbiaknál magasabb szintű higiéniát vár el munkahelyén, míg négyből három alkalmazott azt szeretné, hogy a munkaadó plusz takarítási ciklusokkal is biztosítsa a megfelelő higiéniát. A járvány kitörése óta a rendszeresebben kezet mosók tábora 26 százalékkal gyarapodott, míg előtte átlagosan napi nyolcszor mostunk kezet, a COVID óta már tízre nőtt ez a szám.
„A járvány következtében megnövekedett higiéniai elvárások szinte észrevétlenül épültek be napi rutinunkba. Ezeket az elvárásokat a munkahelyünkre visszatérve sem hagyjuk otthon, ez pedig különleges és újszerű kihívásokat támaszt a létesítménygazdálkodók és irodaház üzemeltetők felé is.” – mondta el Nagy Géza az Essity Hungary Professional Hygiene divíziójának kereskedelmi igazgatója. „A jelek arra mutatnak, hogy az alaposabb higiéniai intézkedések iránti igény egyfajta belső késztetéssé vált. A vállalatok érdeke az alkalmazkodás, vagyis annak biztosítása, hogy a munkavállalók szívesen és ne szorongva járjanak be az irodába. Azon az alapvetésen felül, hogy a korszerű higiéniai intézkedések és eszközök bevetése elősegíti az irodai ügymenet zavartalan működését, azt is érdemes megfontolni, hogy a magas higiéniai sztenderdek a jövőben akár a munkahelyválasztás, a munkaerőmegtartás egyik szempontjává is válhatnak.” – tette hozzá.
A szakember szerint a magasabb elvárások teljesítéséhez elengedhetetlen az új higiéniai módszerek, megközelítések megismerése és elsajátítása az irodai környezetben is. „Az új igényekre reagálva kicsit újra kell tanuljuk a munkahelyi higiéniát. A vállalatoknak és különösen az irodaházak üzemeltetőinek a jövőben érdemes lehet újra értékelni mindazt, amit eddig a hétköznapi higiéniáról gondoltak. Többek közt ez is inspirált minket arra, hogy egy ingyenesen hozzáférhető, komoly kutatásokon alapuló, gyakorlati tanácsokat tartalmazó iroda-higiéniai oktatási anyagot tegyünk közzé az irodaházak üzemeltetőinek” – emelte ki Nagy Géza. Az ingyenes tudásanyagot a Tork webcímen tette elérhetővé.
Tanulható új iroda higiéniai sztenderdek
A Tork higiéniai megoldás csomagjában összegyűjtött javaslatokat az Egyesült Államokban, Franciaországban és Németországban 400 létesítménygazdálkodási szakember bevonásával végzett felmérés eredményeinek alapján dolgozták ki, a létesítményvezetők valós igényeire válaszolva gyakorlatias tanácsokkal. A testreszabott javaslatok átfogják az irodaház üzemeltetés egész területét, így a létesítményvezetők hasznosíthatják őket a recepció, az irodai munkaterületek, a mosdók, vagy a pihenőhelységek higiéniai protokolljainak megtervezéséhez és kivitelezéséhez. Az ellenőrzőlisták révén például számos hasznos ötletet kaphatnak, akár olyan részletekbe menően is, hogy hány darab és milyen törlőkendőt használjanak a takarításhoz vagy éppen hova érdemes elhelyezni a szappanadagolókat a magas higiéniai szintet segítendő. Számos nyomtatható tükörmatrica, tábla és poszter is hozzáférhető a csomagban, melyek a helyes kézmosás módját mutatják be, a kézfertőtlenítés helyes technikájáról adnak tájékoztatást vagy éppen a papírtörlők használatáról közölnek információkat. A Tork által kigondolt csomag sokoldalú és praktikus segítséget nyújthat a létesítmény fenntartóknak ahhoz, hogy az újonnan, a járvány hatására létrejött higiéniai elvárásoknak is teljes körűen meg tudjanak felelni, és biztonságos környezetet teremtsenek mindenkinek, aki megfordul az irodában. A járvány utáni időkben az irodák által biztosított higiéniai feltételek még inkább központi kérdéssé válnak, és akár a munkaerő megtartásának, vagy éppen megszerzésének egyik kulcsává is emelkedhetnek. A Tork tudásanyagával ebben, a munkavállalókért folyó a jövőben valószínűleg csak még jobban kiélesedő versenyben, is szeretne a vállalatok segítségére lenni.






















