A Covid-19 járvány átírt mindent, amit eddig az irodai higiéniáról gondoltunk

Akár egy cég versenyképességére is hatással lehet az irodai higiénia.

A Covid-19 járvány a munkavállalók higiéniai elvárásait is gyökeresen átalakította: az Essity Essentials Initiative 2020-as felmérése szerint a megkérdezettek 47 százaléka a korábbiaknál magasabb szintű higiéniát vár el munkahelyén, míg négyből három alkalmazott azt szeretné, hogy a munkaadó plusz takarítási ciklusokkal is biztosítsa a megfelelő higiéniát.  A járvány kitörése óta a rendszeresebben kezet mosók tábora 26 százalékkal gyarapodott, míg előtte átlagosan napi nyolcszor mostunk kezet, a COVID óta már tízre nőtt ez a szám.

„A járvány következtében megnövekedett higiéniai elvárások szinte észrevétlenül épültek be napi rutinunkba. Ezeket az elvárásokat a munkahelyünkre visszatérve sem hagyjuk otthon, ez pedig különleges és újszerű kihívásokat támaszt a létesítménygazdálkodók és irodaház üzemeltetők felé is.” – mondta el Nagy Géza az Essity Hungary Professional Hygiene divíziójának kereskedelmi igazgatója. „A jelek arra mutatnak, hogy az alaposabb higiéniai intézkedések iránti igény egyfajta belső késztetéssé vált. A vállalatok érdeke az alkalmazkodás, vagyis annak biztosítása, hogy a munkavállalók szívesen és ne szorongva járjanak be az irodába. Azon az alapvetésen felül, hogy a korszerű higiéniai intézkedések és eszközök bevetése elősegíti az irodai ügymenet zavartalan működését, azt is érdemes megfontolni, hogy a magas higiéniai sztenderdek a jövőben akár a munkahelyválasztás, a munkaerőmegtartás egyik szempontjává is válhatnak.” – tette hozzá.

A szakember szerint a magasabb elvárások teljesítéséhez elengedhetetlen az új higiéniai módszerek, megközelítések megismerése és elsajátítása az irodai környezetben is. „Az új igényekre reagálva kicsit újra kell tanuljuk a munkahelyi higiéniát. A vállalatoknak és különösen az irodaházak üzemeltetőinek a jövőben érdemes lehet újra értékelni mindazt, amit eddig a hétköznapi higiéniáról gondoltak. Többek közt ez is inspirált minket arra, hogy egy ingyenesen hozzáférhető, komoly kutatásokon alapuló, gyakorlati tanácsokat tartalmazó iroda-higiéniai oktatási anyagot tegyünk közzé az irodaházak üzemeltetőinek” – emelte ki Nagy Géza. Az ingyenes tudásanyagot a Tork webcímen tette elérhetővé.

Tanulható új iroda higiéniai sztenderdek

A Tork higiéniai megoldás csomagjában összegyűjtött javaslatokat az Egyesült Államokban, Franciaországban és Németországban 400 létesítménygazdálkodási szakember bevonásával végzett felmérés eredményeinek alapján dolgozták ki, a létesítményvezetők valós igényeire válaszolva gyakorlatias tanácsokkal.  A testreszabott javaslatok átfogják az irodaház üzemeltetés egész területét, így a létesítményvezetők hasznosíthatják őket a recepció, az irodai munkaterületek, a mosdók, vagy a pihenőhelységek higiéniai protokolljainak megtervezéséhez és kivitelezéséhez. Az ellenőrzőlisták révén például számos hasznos ötletet kaphatnak, akár olyan részletekbe menően is, hogy hány darab és milyen törlőkendőt használjanak a takarításhoz vagy éppen hova érdemes elhelyezni a szappanadagolókat a magas higiéniai szintet segítendő. Számos nyomtatható tükörmatrica, tábla és poszter is hozzáférhető a csomagban, melyek a helyes kézmosás módját mutatják be, a kézfertőtlenítés helyes technikájáról adnak tájékoztatást vagy éppen a papírtörlők használatáról közölnek információkat. A Tork által kigondolt csomag sokoldalú és praktikus segítséget nyújthat a létesítmény fenntartóknak ahhoz, hogy az újonnan, a járvány hatására létrejött higiéniai elvárásoknak is teljes körűen meg tudjanak felelni, és biztonságos környezetet teremtsenek mindenkinek, aki megfordul az irodában. A járvány utáni időkben az irodák által biztosított higiéniai feltételek még inkább központi kérdéssé válnak, és akár a munkaerő megtartásának, vagy éppen megszerzésének egyik kulcsává is emelkedhetnek. A Tork tudásanyagával ebben, a munkavállalókért folyó a jövőben valószínűleg csak még jobban kiélesedő versenyben, is szeretne a vállalatok segítségére lenni.