Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
Bemutatjuk George Gently-t.
A BBC ONE gyártásában készült rendőrdráma, az Epic Drama műsorán május 7-től szombatonként 19:30-tól látható George Gently főfelügyelő a ’60-as évek Nagy-Britanniájába kíséri el a nézőt – egy olyan korba, ahol a bűnözők és a rendőrök közötti határvonalak elmosódtak, a kábítószerkereskedelem virágzott, és a drogok átitatták a fiatalok életet, akik egyre hangosabban lázadtak a rendszerrel szemben.
Ebben a világban kell helytállnia George Gentlynek (Martin Shaw), a szinte utolsó feddhetetlen zsarunak, aki személyes okokból elvállalja, hogy felgöngyölíti egy droghálózatba keveredett fiatal motoros gyilkossági ügyét, amit egyben karrierje utolsó esetének szán. Gently feleségével egy hírhedt gengszter végzett, és a rendőr úgy érzi, a motoros halála összeköthető vele, azonban még John Bacchust, a forrófejű rendőrt (Lee Ingleby) is a szárnyai alá kell vennie, akit már megérintett a korrupció szele.
A brit televíziózás egyik legmegbecsültebb színészét, Martin Shaw-t egyértelműen az írás minősége vonzotta a szerephez: „Számomra minden a forgatókönyvvel kezdődik és végződik. Gently egy tapasztalt, vén zsaru, Montgomery tábornok oldalán hadakozott a II. világháborúban, egy kőkemény, sokat látott harcos. Ugyanakkor nagyon nagy teher nyomja a vállát, ráadásul megpróbálja teljesíteni a lehetetlent, hogy egymaga változtasson meg egy korrupt rendőri szervet.”
Peter Flannery, a sorozat író-producere, akit leginkább Az ördög szeretője és Az új világ című sorozatokról ismerhetünk, így foglalta össze az alkotás esszenciáját: „George Gently egy rendkívül érdekfeszítő karakter, és tudtam, hogy Martin nagyszerűen fogja őt életre kelteni. A sorozatban felvonultatott fiatal lázadók remek kontrasztot teremtenek a régi vágású Gently-vel szemben, a forgatási helyszínek, a kopár dombok és a sziklás partvonal pedig nagyon sokat hozzátettek a dráma vizuális megjelenítéséhez.”
Flannery egészen véletlenül futott bele a George Gently kalandjait taglaló könyvsorozatba egy könyvesboltban: sem azt, sem az íróját, Alan Huntert nem ismerte korábbról, viszont már régóta keresett valamit, amit sorozatra adaptálhat, és a hozzáállásában, módszereiben és értékeiben is régimódi, különleges zsaru kiváló alapnak ígérkezett ehhez. Ráadásul a legtöbb rendőrdrámával ellentétben itt a karakter, nem pedig a cselekmény irányítja a történéseket. De míg az eredeti regények – melyekből több mint egy tucat íródott! – sztorija az ’50-es évektől kezdve egészen a ’80-as évekig húzódott, addig Flannery kitartott a ’60-as évek Angliája mellett: ez volt az a korszak, amikor az ország masszív társadalmi változáson ment át, és ezek alaposan kikezdték az addigi értékrendet. Azok a témák, amelyeket az egyes részek feldolgoznak – az abortusz, a szexualitás, a fiatalokból álló bandák, a gyerekek bántalmazása, a faji kérdések és a terrorizmus – teljesen más megítélés alá tartoztak a ’60-as években, mint most. Kor- és karakterrajz, valamint izgalmas bűnügyek állnak hát ennek az új Epic Drama-sorozatnak a középpontjában.