30. Budapest Fashion Week  kép

30. Budapest Fashion Week

A jubileumi 30. Budapest Fashion Week egyik kiemelt vendége a Zhejiang Fashion Institute of Technology (Kína), amely először mutatkozik be Magyarországon.
A kollekciót korábban a Transilvania Fashion Festivalon (Románia) és a Serbia Fashion Weeken is bemutatták, most pedig az European Fashion Council nemzetközi partnerségének köszönhetően érkezik Budapestre.

A kínai intézmény az egyik vezető ázsiai divatképzési központ, több mint 10 000 hallgatóval és 20 nemzetközi partnerrel, köztük brit, amerikai, francia és japán intézményekkel. Részvételük a Budapest Fashion Weeken nem csupán bemutató, hanem kulturális párbeszéd is Kelet és Nyugat között.

Ez az együttműködés újabb lépés a rendezvény azon célja felé, hogy Budapestet Európa vezető divatvárosai között pozicionálja.
„A jövőnk egyértelműen nemzetközi. Szeretnénk, ha Budapest neve a divatvilág térképén egyet jelentene az értékkel, kreativitással és bátorsággal” – emeli ki Mayer Balázs

Az esemény idén is a Városligeti Műjégpálya Dísztermében kap helyet, amely az elmúlt években a Budapest Fashion Week állandó, ikonikus helyszínévé vált. A választás nem véletlen: a Városliget a főváros új kulturális negyede, ahol a divat természetes párbeszédben áll a társművészetekkel.

A Magyar Zene Háza, a Műcsarnok, a Szépművészeti Múzeum és a Néprajzi Múzeum közelsége méltó környezetet teremt a kreativitás ünnepéhez.

Program és fellépők

November 7. (péntek): Navona x Razabra, Takács, Bori Éva, Kendra Nakamura, Claudio Dessi
November 8. (szombat): Suza, Orosz Réka, Zhejiang Fashion Institute of Technology, Bucsuázy Piroska, Zimits Andrea, valamint a BFW A.S. csoport (Balázs Eszter, Ticci, Berki Eszti, Ecker Szilvia, Király Mónika, L’Orosz)

A bemutatókat fashion videók és művészeti installációk kísérik, amelyek tovább erősítik a divat interdiszciplináris jellegét.

A Budapest Fashion Week mára a magyar divattörténelem része, és sokak számára szimbolizálja a kitartást, az önazonosságot és a kreatív szabadságot.
A kezdetektől fogva támogatja a pályakezdő tervezőket, ösztönzi az oktatási intézményeket, és hozzájárul ahhoz, hogy a hazai divatipar erősödjön és nemzetközi szinten is versenyképes legyen.

„A Budapest Fashion Week a hazai divat szegmens családi ezüstje – egy igazán magyar sikertörténet” – mondja Mayer Balázs.
A jövőre nézve a cél egyértelmű: tovább erősíteni a nemzetközi kapcsolatokat, és elérni, hogy Budapest neve ott szerepeljen a nagy európai divatfővárosok között.

Bővebben a FACEBOOK-on