Pigniczky Réka rendezésében, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával és az 56films gyártásában egész estés dokumentumfilm készült a legendás Kaláka együttesről - megalakulásuk 55. évében. A filmet az 56 Films gyártotta és forgalmazza.
November 9-én 19 órától különleges vetítésen láthatja a közönség a Hat hét című magyar filmet az Uránia Nemzeti Filmszínházban.
Az est vendége Grecsó Krisztián író, Szakonyi Noémi rendező és Vincze Máté forgatókönyvíró, akikkel Lami Júlia, a Nők Lapja munkatársa beszélget majd a látottakról és az örökbefogadásról a nézők részvételével.
A Hat hét tavaly a kritikusoktól az év legjobb magyar filmje elismerést kapta meg, főszereplőjét, Román Katalint pedig a legjobb női főszereplő díjával ismerték el. Az alkotás számos fesztiválon szerepelt eddig sikerrel, tavaly megnyerte a miskolci Cinefest nagydíját, fontos díjakat hozott el egyebek mellett Szarejevóból, Arrasból, Isztambulból, Tallinból, a veszprémi Magyar Mozgókép Fesztiválról, Cataniából, Sanghajból, legutóbb pedig alig egy hete az Evolution Mallorcai Nemzetközi Filmfesztiválon díjazták.
A film egy élsportoló kamaszlány nemkívánt terhességéről és születendő gyermeke nyílt örökbeadásáról mond el megrendítő történetet, személyes nézőpontból bemutatva az örökbefogadás fontos és kibeszéletlen témáját. A főhőst alakító Román Katalin mellett a főbb szerepekben Járó Zsuzsa, Balsai Móni, Mészáros András Takács Katalin és Györgyi Anna látható.
Zsófi egy érettségi előtt álló, nehéz anyagi körülmények között élő tinédzser, aki későn vette észre terhességét, ezért úgy dönt, örökbe adja kislányát. Édesanyja arra bátorítja, hogy tartsa meg a gyermeket, majd együtt felnevelik. Zsófi tudja, hogy ez lehetetlen, hiszen szerény körülmények között élnek, pultos fizetéséből segít eltartani húgát, Mesit és nehezen kezelhető anyját. Egyetlen kapaszkodója, hogy jó asztaliteniszező, és ha bekerül az országos selejtezőre, nagyobb az esélye, hogy ösztöndíjjal továbbtanulhat. Zsófi ezért higgadtan a nyílt örökbefogadás mellett dönt, és egy régóta várakozó párnak, Emmának és Gábornak adja örökbe gyermekét egy civil szervezet segítségével. Egyedül Bea nem tud belenyugodni a döntésbe, nem látja be, hogy sem ő, sem lánya nem érett az anyaságra.
A film Zsófi szemszögén keresztül követi a szülés utáni hat hetes időszakot, amikor a vér szerinti anyának még joga van az örökbeadás után visszavonni a döntését. Ez az érzékeny periódus mind az örökbeadó és az örökbefogadó anya életére nagy hatással van, a gyermek szempontjából pedig az egyik legfontosabb, hiszen ekkor alakul ki az alapvető kötődés. Zsófi ugyan intellektuálisan határozott és kifejezetten felnőtt döntést hoz, de a szülés után jelentkező fizikai és emocionális hullámvasútra nincsen felkészülve.